Proces je bio najbrži u rani danima, kada su unapređenja bila očigledna, ali i poslednjih godina pad cena je i dalje značajan.
Po Kancelariji za tehnologiju vozila Departmana za energiju (DOE), troškovi litijum-jonskih baterija za automobile pali su za 87 odsto između 2008. i 2021. To je popriličan uspeh, bez dileme.
Što se tiče 2021. (preliminarni podaci), troškovi iznose 157 dolara po kWh iskoristivog kapaciteta baterije (100.000+ narudžbi), odnosno 143 dolara ukupnog kapaciteta baterije. Poređenja radi, 2008. procenjeni troškovi iznose 1.237 dolara po kWh iskoristivog kapaciteta baterije.
Brojke su zaista neverovatne, što otvara put automobilima s dužim dometom i većim baterijama, odnosno masovnijoj elektrifikaciji.
Treba istaći da navedene vrednosti nisu apsolutno precizne, jer niko nema uvid u stvaran svetski prosek troškova baterijskih paketa u okviru čitave industrije. Ovo su samo procene.
Najvažnija stvar je da paralelni napredak na hemijskom, proizvodnom i planu dizajna modula/paketa, kao i veći obim, rezultiraju rapidnim poboljšanjima.
Kao što možemo videti iz tabele američkog DEO-a, probijena je barijera od 200 dolara pre dve godine (2019.), što znači da je gotovo 25 odsto troškova skresano u tom periodu.
Ono što raduje je što još uvek postoje brojne oblasti u kojima ima prostora za napredak: nove hemikalije, novi paketi i još veći obim, ne 10, već 100 puta veći nego danas. Sve će to na kraju uticati na smanjenje troškova baterija, što u kombinaciji s povećanjem energetske gustine omogućava elektrifikaciju praktično svega.
Vrele Gume