29. Novembra 2022.

Četrdeset godina od albuma koji je Džeksonu donio titulu kralja popa

Big Portal

„Thriller“ je objavljen 30. novembra 1982. i do danas je prodat u više od 100 miliona primeraka. Džeksonu je doneo status „kralja popa“ i postao muzičko nadahnuće mnogima.

Uprkos brojnim kontroverzama i optužbama za pedofiliju, Džeksonova popularnost nije bila ugrožena, a na muzičkoj platformi Spotify njegova muzika se i danas strimuje više od 35 miliona puta mesečno.

„Majkl je neko kome se divim. On je nestvaran, znate? Kad sam počeo da se bavim muzikom, tome sam težio, poput svakog drugog muzičara“, izjavio je nedavno kanadski hitmejker The Weeknd.

Za mnogo čarolije s „Thrillera“ se može zahvaliti producentu Kvinsiju Džounsu, iako izdavačka kuća Epic time nije bila oduševljena jer je Džouns dolazio iz džeza, muzike čija je prodaja bila „kikiriki“ u očima muzičke industrije.

Ali, između Džeksona i Džounsa razvila se saradnja u kojoj su, u jednom slučaju i bukvalno, letele iskre.

„Kad smo završavali pesmu ‘Beat It’, radili smo pet noći i dana, bez sna. U jednom trenutku zvučnici su se bukvalno zapalili“, rekao je Džouns svojevremeno u razgovoru za Rolling Stone.

Pretnje MTV-ju

„Thriller“, uprkos silnom uspehu na pop listama, nije u prvi mah uspeo da se probije na muzički kanal MTV, koji nije želeo da prikazuje video za drugi singl s albuma, megahit „Billie Jean“, uz obrazloženje da se crnačka muzika „ne uklapa“ u njegov program kojim dominira rok, a njime dominiraju belci.

Pretnje MTV-ju

„Thriller“, uprkos silnom uspehu na pop listama, nije u prvi mah uspeo da se probije na muzički kanal MTV, koji nije želeo da prikazuje video za drugi singl s albuma, megahit „Billie Jean“, uz obrazloženje da se crnačka muzika „ne uklapa“ u njegov program kojim dominira rok, a njime dominiraju belci.

Šef Džeksonove izdavačke kuće, Volter Jetnikof, zapretio je da će javno osuditi MTV kao rasistički i svim muzičarima iz njenog kataloga, uključujući i rokere, zabraniti da se tamo emituju.

Jetnikof je dobio bitku s MTV-jem, ali se ubrzo sukobio i sa samim Džeksonom, jer je muzičar želeo milion dolara za snimanje videa za zadnji singl s albuma, pesmu nazvanu „Thriller“.

Džekson je želeo da radi s priznatim filmskim rediteljem Džonom Lendisom, dok je Jetnikof smatrao da cela priča nema smisla, jer je album već odavno bio na broju jedan.

„Ali, Majkl je imao viziju i bio je svojeglav“, rekao je Olivije Kašin, autor dve knjige o Džeksonu.

Rezultat je bio video spot u trajanju od 14 minuta, poput mini-filma, a premijeru je imao u holivudskom bioskopu pred desetinama slavnih ličnosti. I ne samo da je Džeksona pretvorio u vukodlaka i izvukao žive mrtvace iz njihovih grobova, nego je pokrenuo i novu granu muzičkog biznisa – ekstravagantne i ambiciozne video spotove koji su definisali pop kulturu u iduće dve decenije.

N1.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare