12. Septembra 2022.

Čeka li Evropu transportni kolaps? Nedostaje AdBlue

Big Portal

Njemačko Savezno udruženje transporta robe i logistike (BGL) smatra da je alternativna nabavka aditiva za gorivo AdBlue teška u slučaju nestašice. AdBlue je teško uvoziti iz inostranstva, rekao je generalni direktor BGL-a Dirk Engelhart za Deutsche Verkehrs Zeitung.

“Otkako je najveći proizvođač AdBluea u Nemačkoj zaustavio proizvodnju, sat otkucava”, rekao je Engelhart u vezi sa prekidom proizvodnje u kompaniji SKW Piesteritz.

Bez aditiva AdBlue većina kamiona stoji – a to znači da prete nestašica i prazne police supermarketa. Prema BGL-u, potrošnja ovog aditiva za kamione na nemačkim putevima iznosi oko pet miliona litara dnevno.

SKW Piesteritz kao najveći proizvođač AdBluea u Nemačkoj, ali i veštačkog đubriva, zaustavio je fabričke trake pre dve sedmice, s obzirom da bi zbog trenutnih cena gasa proizvodnja đubriva generisala gubitke. Sada su cene AdBluea toliko porasle da bi njegova proizvodnja bila isplativa, rekao je portparol kompanije.

Međutim, aditiv za gorivo ne može se proizvesti zasebno, odnosno proizvodi se zajedno sa đubrivom.

Rastvor uree AdBlue koristi se u naknadnoj obradi izduvnih gasova dizel motora i redukuje ispuštanje azotnih oksida do 90 odsto. Prema BGL-u, gotovo svaki kamion u industriji špedicije, logistike i transporta u Nemačkoj pokreće dizel motor, pa je situacija neizvesna i očekuje se potez vlade.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare