17. Juna 2021.

BMW započinje testiranje X5 pogonjenog gorivnim ćelijama

Big Portal

Naravno, i dalje se radi o električnom automobilu, ali ovaj ne zahteva višesatno punjenje, jer rezervoar možete napuniti za par minuta.

BMW je odavno u priči s vodoničnim pogonskim sklopovima, a sada je započeo testiranje i Hydrogen NEXT prototipa na javnim putevima. Praktično, radi se o „alternativnoj“ verziji X5. Cilj je usavršavanje serijskog modela koji treba da bude spreman sledeće godine, služeći kao alternativa motorima s unutrašnjim sagorevanjem, „plug-in“ hibridnim sistemima, pa čak i baterijskim pogonskim sklopovima.

Po članu odbora BMW-a AG, Franku Veberu, tehnologija vodoničnih gorivnih ćeija je atraktivna opcija za održive pogone, posebno kada je reč o „većim vozilima“, što je razlog zašto prototip dolazi u vidu X5 a ne nekog manjeg modela.

BMW i Hydrogen NEXT koristi gorivne ćelije koje je razvila Toyota, dok su snopovi ćelija i sam pogonski sistem delo nemačke marke. Izlazna snaga iznosi 170 konja, dok se energija u performantnoj „bafer“ bateriji može iskoristiti za kratkotrajnu isporuku „vatre“, što rezultira maksimalnom snagom od 374 konja, koja korespondira s vrednostima karakterističnim za šestocilindarske benzince bavarske marke.

U međuvremenu, vodonik koji napaja gorivnu ćeliju je uskladišten u dva rezervoara pod pritiskom od 700 bara, napravljena od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima. U te tankove može da se smesti šest kilograma vodonika, a precizno kontrolisana reakcija s kiseonikom u gorivnoj ćeliji je zadužena za generisanje električne energije. Naravno, jedina „emisija“ dolazi u vidu vodene pare.

Još jedna stvar koju će Nemci ispitivati je softver koji kontroliše vožnju i operativne funkcije, što je razlog zašto će i Hydrogen NEXT prevaliti hiljade kilometara u realnom saobraćaju, pre nego što bude dato zeleno svetlo za proizvodnju.

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare