11. Maja 2021.

BMW se priprema za proizvodnju ograničene serije modela pogonjenog gorivnim ćelijama

Big Portal

Mada gorivne ćelije dolaze iz partnerske Toyote, neke od ključnih komponenti će biti proizvođene u Bavarskoj.

Za sklapanje ove male serije, nemački proizvođač kaže da sarađuje s Landshut Lightweight Construction and Technology Centreom (LuTZ), koji će biti zadužen za proizvodnju ključnih komponenti vodoničnog pogonskog sklopa BMW i Hydrogen Nexta i obezbeđivanje za dalju montažu sistema gorivnih ćelija u Minhenu. Pripreme za sistem gorivnih ćelija su već u toku.

Mada se radi o maloj seriji, BMW želi svojim kupcima da ponudi „moć izbora“, oličenu u mogućnosti odabira odgovarajuće pogonske tehnologije, iako su Bavarci u poslednje vreme nešto tiši kada je reč o otvorenosti vezanoj za tehnologiju. Ono što trenutno znamo je da će vozila na vodonik postati „još jedna opcija na duži rok“.

Da li će kupci BMW-a uskoro moći da naruče vozilo pogonjeno gorivnim ćelijama u salonu (ili putem interneta), odlučiće sam proizvođač. „Međutim, uslovi neophodni da bi se kupcima BMW grupe moglo ponuditi vozilo pokretano vodonikom, još uvek nisu uspostavljeni“, navodi se u saopštenju. „Potrebno je dalje zalaganje, posebno u pogledu infrastrukture za punjenje vodonikom i zahteva u celom energetskom sistemu, u okviru kojeg zeleni vodonik mora biti dostupan u dovoljnim količinama i proizveden po konkurentnim cenama u sferi ličnog prevoza.“

Okvirni uslovi za vozila pogonjena gorivnim ćelijama će se različito razvijati širom sveta. BMW pozdravlja planove Evropske komisije povodom „Zelenog dogovora“, koji akcenat stavlja na vodoničnu tehnologiju. Pored toga, kompanija iz Minhena naglašava „veliko interesovanje“ tržišta kao što su Japan, Južna Koreja i Kina, za razvoj odgovarajuće infrastrukture.

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare