Ubrzano usvajanje softvera i digitalne povezanosti proizvođačima pruža nove ideje u vezi s opremljenošću i prodajom automobila. Doduše postoji i negativna strana takvog modela, što nameće brojna pitanja i zabrinutost oko toga ko šta zapravo poseduje, mada bi takvi servisi mogli i starijim vozilima da omoguće da raspolažu novim „trikovima“.
Upravo je to nedavno uradio BMW, omogućivši kupcima da priušte funkciju daljinskog startovanja motora, ukoliko je njihovi automobili ne poseduju. Svako ko poseduje kompatibilno vozilo koje nije opremljeno spomenutom funkcijom, može da je kupi putem BMW-ovog ConnectedDrive Storea.
Ovaj sistem, koji je dostupan od 2019. modelne godine, vlasnicima omogućava da preko pametnog mobilnog telefona i BMW aplikacije startuju motor pre ulaska u vozilo, dovodeći ambijent u kabini na željeni nivo. Funkcija može biti aktivirana i putem tri klika na telu ključa, mada će se isključiti nakon 15 minuta u cilju uštede akumulatora i goriva.
BMW-ova Remote Engine Start funkcija koja se može dobiti naknadno, daleko je bezazlenija od drugih stavki u postprodaji, jer je jednokratna. Međutim, proizvođači počinju da uviđaju potencijalni profit u prodaji servisa i funkcija dugo nakon što vozilo napusti prodajni salon, a to uključuje i pretplatu na upotrebu izvesnih sistema.
Ranije ove godine, Mercedes je najavio da će vlasnicima EQS-a u Nemačkoj naplaćivati 575 dolara godišnje za pristup sistemu upravljanja na zadnje točkove (zakretanje zadnjih točkova od 10 stepeni), bez obzira što su automobili fabrički opremljeni hardverom. Ova funkcija se može odblokirati putem pretplate, a BMW je čak pokušao kupcima da naplaćuje 80 dolara godišnje za upotrebu Apple CarPlaya, ali je namera povučena krajem 2019. Međutim, jasno je da ova ideja nikada nije napustila kompaniju, tako da u budućnosti možemo očekivati još mnogo pokušaja da se dodatno zaradi.
Da li je ovakav stav proizvođača prema kupcima korektan, ostavljamo vama da zaključite.
Vrele Gume