BMW ne žuri sa slanjem motora s unutrašnjim sagorevanjem u „penziju“ - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

BMW ne žuri sa slanjem motora s unutrašnjim sagorevanjem u „penziju“

Mercedes se obavezao da će do 2030. u ponudi imati isključivo električne automobile „tamo gde to tržišni uslovi dozvoljavaju“, dok će Audi od 2026. lansirati isključivo elektromobile, s tim što će do 2033. u potpunosti prekinuti proizvodnju motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Šta se dešava u čitavoj priči s BMW-om? Ovaj član „velike trojke“ nije (za sada) spreman da se odrekne tradicioalnog pogona, jer smatra da on još uvek ima života u sebi.

BMW-ov šef razvoja, Frank Veber, rekao je da se tranzicija ka električnim automobilima neće desiti preko noći, jer neka pitanja treba da budu rešena: „Kada će sistem biti spreman da apsorbuje sva ta električna vozila? Šta je je infrastrukturom, obnovljivom energijom? Da li su ljudi spremni? Da li je sistem spreman? Da li je infrastruktura spremna?“.

Zatim, tu je takođe pitanje radne snage, jer BMW, baš kao i mnogi drugi poroizvođači, ima veliki broj ljudi koji rade na razvoju tradicionalnih pogonskih sklopova. Radna snaga se postepeno prebacuje na automobile s električnim pogonom, ali je to složen proces koji iziskuje mnogo vremena za odgovarajuću obuku osoblja.

U međuvremenu, stupanje na snagu Euro 7 regulative se ubrzano približava, što Frank Veber vidi kao poslednje veliko ulaganje u benzinske i dizel motore. Novac investiran u razvoj i istraživanje da bi oni bili u skladu sa strožim emisionim standardima, održaće SUS motore još neko vreme u životu, odnosno najkraće do kraja ove dekade. To znači da pred sobom imamo još devet godina, smatra čovek iz BMW-a, uz tvrdnju da je prerano govoriti o izlaznoj strategiji za konvencionalne motore.

Veber ističe da BMW ne želi prerano da se povuče s tržišta SUS motora, i sledstveno tome prisili ljude da kupuju elektromobile, posebno u slučaju da infrastruktura  bude daleko od nivoa koji može da podrži masovno usvajanje električnih vozila.

Što se infrastrukture tiče, Bavarci takođe investiraju u gorivne ćelije.

Da podsetimo, Neue Klasse će pristići 2025., kao vesnik porodice električnih automobila na namenskoj platformi. Na kraju, Veber je rekao da će svi modeli od serije 2 pa do X7 počivati na istoj arhitekturi, što je interesantna izjava, budući da ne uključuje seriju 1, niti najavljenu SUV perjanicu.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Modeli automobila starih pet godina kojima najsporije pada vrijednost

Vanja A

Bez straha od mraka: Intelli-Lux LED® svjetla iz Opela

Vanja A

Novi Range Rover stigao u modernijem ruhu, tehnološki napredniji nego ikada ranije

Vanja A

Ostavite komentar