4. Juna 2021.

BMW i4

Big Portal

BMW i4 će se pojaviti u novembru 2021. i to u dve varijante modela: BMW i4 M50 (kombinovana potrošnja električne energije: 24–19kWh/100 km prema WLTP ciklusu; nulta emisija CO2). To će biti prvi automobil s potpuno električnim performansama iz BMW M GmbH ponude, i to sa 400kW/544 KS, pogonom na sve točkove i dometom do 510 kilometara prema WLTP ciklusu.

Zatim, tu je i BMW i4 eDrive40 (kombinovana potrošnja električne energije: 20–16 kWh/100km) uz 250kW/340 KSklasični pogon na zadnje točkove i domet do 590 kilometara prema WLTP ciklusu.

Arhitektura vozila na kojoj se BMW i4 temelji od samog starta je osmišljena za potpuno električni pogonski sklop, ima dugačak međuosovinski razmak i široku gaznu površinu, maksimalno smanjenu težinu i istovremeno izuzetno krutu strukturu karoserije. Torzione opruge specifične za model, aluminijumski paneli i konstrukcija prednje osovine imaju fiksnu vezu s kućištem visokonaponske baterije. Stepen aerodinamičnosti je optimizovan i iznosi 0.24 Cd.

Potpuno novi dizajn i tehnologija šasije prilagođeni su upravo konceptu vozila koje koristi prednju osovinu s dvostrukim zglobnim oprugama i zadnju multilink osovinu. Samoštelujući amortizeri i vazdušno ogibljenje zadnje osovine sastavni su deo standardnog paketa opreme. Sistem za ograničenje i kontrolu proklizavanja točkova „Near actuator“ (takođe je po prvi put udružen s električnim pogonom na sve točkove) obezbeđuje neverovatno prianjanje i direkcionu stabilnost u izuzetno dinamičnim manevrima u vožnji.

BMW i4 M50 takođe donosi adaptivni M sistem oslanjanja specifičan za model, varijabilno sportsko upravljanje, M Sport kočioni sistem i opcione M točkove od lakih legura (do 20 inča).

BMW i4 M50 stiže sa sistemom Sport Boost za ultra-dinamičnu isporuku snage iz dva elektromotora s najvećom izlaznom snagom i maksimalnim obrtnim momentom od 795 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h dostiže za 3,9 sekundi. BMW i4 eDrive 40 s maksimalnim obrtnim momentom od 430 Nm postiže ubrzanje od 0–100km/h za 5,7 sekundi.

Tanka visokonaponska baterija posebno je dizajnirana za model BMW i4 i smeštena je nisko u podvozje vozila uz izuzetno nisku visinu ćelije od samo 110 milimetara. Težište vozila je do 53 milimetra niže nego u BMW Serije 3. Bruto energetski sadržaj iznosi: 83,9 kWh. Adaptivni ili individualno podesivi sistem za rekuperaciju energije kočenja povećava efikasnost i omogućava osećaj u vožnji preko jedne pedale uz funkciju krstarenja i potrebe koje zavise od situacije u saobraćaju.

Kombinovana jedinica za punjenje omogućava korišćenje DC stanica za brzo punjenje izlazne snage do 200 kW. Domet se može povećati za čitavih 164 kilometra kod odela BMW i4 eDrive40 i 140 kilometara kod BMW i4 M50 u roku od 10 minuta na stanicama za punjenje ove kategorije.

Prednji kraj je dizajniran da izgleda kao da je bez prekida sa „ušuškanom“ i upečatljivom BMW bubrežastom maskom hladnjaka i diskretno integrisanom kamerom, ultrazvučnim i radarskim senzorima. Ima tanka prednja svetla, opciono uz BMW lasersko svetlo i akcente u BMW iBlue boji.

Unutrašnjost vozila je ispunjen luksuzom, poseduje akustičnu zaštitu, opciju grejanja pre polaska i aktivaciju preduslova, sportska sedišta i sportski volan u standardnom paketu opreme. Kapacitet prtljažnika iznosi 470 litara, a može se proširiti na maksimalnih 1.290 litara. Velika prtljažna vrata standardno se isporučuju s električnim mehanizmom za otvaranje i zatvaranje.

Prvi ikada BMW i4 nudi veliki izbor opcija i mogućnosti individualizacije, svojstven samo BMW premijum modelima. Uživanje u vožnji i udobnost poboljšani opcijama poput grejanja i ventilacije, Vernasca kožne presvlake i BMW Individual opcije kožnih površina i obloga, instrument tabla obložena Sensatec kožom, M Sport Pro paket, ambijentalno osvetljenje, Harman Kardon Surround Sound audio sistem i veliki stakleni pokretni panorama krov.

Premijera nove generacije BMW iDrive sistema komandi stavlja fokus na funkcionalnost ekrana osetljivog na dodir i novog BMW zakrivljenog displeja i unapređenog sistema BMW Inteligentnog personalnog asistenta. Info displej od 12,3 inča i kontrolni ekran od 14,9 inča su grupisani i usmereni ka vozaču. Njihova unapređena grafika i moćan softver zasnovani su na operativnom sistemu BMW 8.

Ovaj model poseduje preko 40 sistema za asistenciju vozaču – upozorenje na čeoni sudar (Front-collision warning), informacije o ograničenju brzine (Speed Limit Info) i upozorenje na napuštanje trake (Lane Departure Warning) deo su standardnog paketa opreme, kao i opcioni aktivni tempomat (Active Cruise Control) sa automatskom asistencijom za ograničenje brzine (Speed Limit Assist) funkcija praćenja navođenja rute i (u Nemačkoj) reakcija na svetlo na semaforu. Takođe su dostupni i sistem asistencije u vožnji (Driving Assistant Professional) sa asistencijom upravljanja i kontrole trake (Steering and Lane Control Assistant), kao i kamera za pomoć pri vožnji u rikverc kao deo standardnog paketa opreme. Park Assistant Plus sistem ima funkcije koje uključuju pregled okoline oko vozila Surround View i Remote 3D View.

Proizvodnja vozila se odvija u pogonu BMW AG u Minhenu, gde je prisutna apsolutna usmerenost na održivost, odgovornom upotrebom resursa kroz lanac vrednosti i maksimalno smanjenje CO2 tokom celog upotrebnog ciklusa proizvoda. Primera radi baterijske ćelije proizvode se uz korišćenje 100 posto zelene energije. Specifično načelo dizajna za električne motore omogućava da se izbegne potreba za retkim prirodnim metalima.

Vrelegume.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare