Bjelančevine ili ugljeni hidrati: šta se na tanjiru zaista računa? - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Bjelančevine ili ugljeni hidrati: šta se na tanjiru zaista računa?

Prodavci dijetalnih proizvoda prema bjelančevinama gaje ljubav, a prema UH neprijateljstvo. Ali, je li to tačno? Prožvakali smo naučna saznanja da ustanovimo ko od njih pobjeđuje!

20 g bjelančevina – Ovo je čarobna brojka za oporavak i rast mišića; sve iznad toga neće štetiti, ali će ostati neiskorišteno

65% UH – da bi ishrana bila zdrava, trebaju činiti više od polovine kalorijskog unosa: to je oko 300 g na dan

ZA MIŠIĆE

1 kg – vježbači koji uzimaju proteinske dodatke ishrani tokom 12 sedmica mogu izgraditi 1 kg više mišića nego oni koji ih ne uzimaju, navodi Journal of Applied Physiology.

0 kg – UH nisu direktno zaduženi za rast mišića. Ali bez glukoze tijelo počinje upotrebljavati aminokiseline kao gorivo, što uzrokuje ulazak mišića u katabolizam i usporavanje metabolizma.

Резултат слика за man preparing salmon and egg

DUGE PRUGE

0% – iako bjelančevine nemaju direktan uticaj na izdržljivost, pospješuju lučenje enzima koji tijelu omogućavaju da se prilagodi treningu izdržljivosti, pa možete više trenirati i brže napredovati.

10% – jedna je studija pokazala da su muškarci koji su prije trčanja 30 km na traci pojeli veliku porciju UH niskoga glikemijskog indeksa bili 10% brži od onih koji nisu pojeli takav obrok.

Резултат слика за man preparing and egg

ZA I PROTIV

BJELANČEVINE:

  • Veća sitost
  • Jake kosti
  • Problemi s bubrezima
  • Mnogo zasićenih masnoća

UH:

  • Jači imunitet
  • Bolja funkcija mozga
  • Rizik od dijabetesa
  • Zavisnost o šećeru

SUPERMARKET

36 g bjelančevina u 100 g – veliki goveđi odrezak zadovoljava dnevnu potrebu za cinkom, važnim za oporavak tkiva. “Govedina je jedan od najbogatijih izvora kreatina, koji povećava ukupnu snagu”, kaže nutricionist Matt Lovell.

36 g šećera na 100 g – za dugo intenzivno vježbanje zaboravite pravilo niskoga GI-a. Osigurajte sebi munjevit priljev energije iz šećera, kaže ultramaratonac Andrew Murray. “Za svaki sat trebaće vam 30 do 60 g.”

Сродна слика

ZDRAVA HRANA

8% – naučno je dokazano da proteinski shakeovi snižavaju krvni pritisak i loš kolesterol: 56 g bjelančevina na dan smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara otprilike 10%.

4 GODINE – Istraživači kažu da ljudi koji jedu umjerenu količinu UH u prosjeku žive 83 godine, dok je 82 životni vijek ljubitelja UH. Oni koji ih izbjegavaju dožive 79 godina.

MH PRESUDA: POBJEĐUJU UH
Mit o bjelančevinama je pretjeran. Osim ako niste na keto dijeti, tijelu su glavni izvor goriva UH, koji su potrebni za vježbanje i oporavak.

Резултат слика за almond


mh.hr

Danas objavljeno

Najveće greške s doručkom zbog kojih ne možete smršavjeti

Vanja A

Uravnotežuje hormone i povećava plodnost: Prah koji pomaže ženama već 1000 godina

Vanja A

Jednostavna panna cotta za lijeno popodne

Vanja A

Ostavite komentar