Početkom osamdesetih godina prošlog veka fanovi Audija su mogli da dobiju tada novi Audi 100 u formi za kampovanje. Tu nije reč o obaranju zadnjeg sedišta, jer je postojao model pod nazivom Bischofberger Audi 100, koji je bio pravi kamper.

Nakon što je napravila prvi kamper baziran na Audiju 100 Typ 43 i postizanja dogovora s Audijem, kompanija Bischofberger Motorcaravan GmbH je proizvela “pokretni dom” baziran na tada aktuelnom Audiju 100 Typ 44 koji je poslala na testiranja u pustinju. Kamper je ostvario sjajne rezultate bez ikakvih kvarova. Tada je dobijen i TUV sertifikat te je započeta mala proizvodnja, odnosno rekonstrukcija na bazi serijskih automobila. Kamperi su dobili ojačanu šasiju, oslanjanje i kočnice, a prostor za boravak je napravljen od fiberglasa. Širina i dužina vozila su povećane za 100 mm u odnosu na bazni automobil, navodi Klix.ba.

Nisko težište, mala težina i dobar raspored težine su imali pozitivan efekat na upravljivost i stabilnost automobila na putu, a manje dimenzije u odnosu na kampere u formi kombija su mu omogućile mogućnost parkiranja u garažu, kao i korišćenje automatske perionice za automobile.

Bile su dostupne dve verzije od kojih je jedna imala visoki krov. Opremu u prostoru za boravak su činili frižider, rerna, sudoper s rezervoarom od 20 litara, rezervoar za vodu, Turmatic grejanje i slično. Cena modifikacija automobila je iznosila između 22.500 i 37.000 tadašnjih nemačkih maraka.
Ukupno je proizvedeno 40 primeraka kampera, a nudili su se s 5-cilindričnim 2,1 i 2,3 litarskim motorima snage od 136 do 165 KS i obrtnog momenta od 180 do 240 Nm. Motori su mogli da se upare sa 4/5-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem.
Dužina kampera je iznosila 4,9, širina 1,9, visina 1,8 i međuosovinsko rastojanje 2,68 metara, dok je bio težak oko 1.300 kg. Maksimalna brzina je iznosila 180 km/h.
Koliko je danas primeraka “u životu”, nije poznato.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Bischofberger