"Bijela smrt" vreba iza nejasnih deklaracija: Kako sačuvati dijete od najtežih bolesti - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

“Bijela smrt” vreba iza nejasnih deklaracija: Kako sačuvati dijete od najtežih bolesti

Gotovo svako uživa u slatkišima, a pogotovo deca, ali kako bi sprečili nezdrave prehrambene navike koje se formiraju u detinjstvu, trebalo bi izbegavati preveliku konzumaciju šećera i hrane bez nutritivne vrednosti.

Deca mlađa od dve godine ne bi uopšte smela da jedu hranu s dodatim šećerima, preporuka je doktora Ulriha Fegelera, člana nemačkog Udruženja pedijatara (BVKJ).

Dodati šećeri su oni koji se ne nalaze prirodno u hrani i pićima. To znači da je kriška jabuke bolji međuobrok za mališane nego čokoladni keks.

Istraživanja su pokazala da navike iz ranog detinjstva uveliko utiču na izbor hrane kasnije u životu – tvrdi Fegeler.

Ukuse koje deca razviju teško je kasnije promeniti. Ako se u ranom detinjstvu upoznaju s raznolikim ukusima, veća je verovatnoća da će kasnije zavoleti kiselu i gorku hranu.

Izbor hrane ima velik uticaj na zdravlje čoveka tokom života. Ako unosite previše šećera, veća je verovatnoća da ćete biti gojazni, imati dijabetes, kardiovaskularna oboljenja, visok krvni pritisak, rak i karijes, kazao je Fegeler.

Koliko šećera je prihvatljivo?

Odgovor na pitanje koju je količinu dodatog šećera iz zdravstvene perspektive prihvatljivo davati deci, glasi do četiri velike kašike, odnosno 16 grama za dvogodišnjake i trogodišnjake, te najviše pet velikih kašika (20 grama) za decu od četiri do šest godina.

Šećeri se prirodno nalaze u voću, povrću i mleku. Dodati šećeri nalaze se u obrađenoj hrani, keksu, kolačima, slatkišima, čokoladi, jogurtima s ukusima, zaslađenim žitaricama, smutijima te voćnim i gaziranim sokovima.

Roditeljima se preporučuje da provere količinu šećera na deklaracijama prozivoda.

Šećeri se pojavljuju pod raznim imenima: glukozno-fruktozni sirup, visokofruktozni kukuruzni sirup, fruktoza, dekstroza, sukroza, glukoza, maltoza, levuloza, med, sokovi iz voća, kukuruzni sirup, javorov sirup, agavin sirup i melasa.

Danas objavljeno

Svom snagom, bez pauza: 10 minuta super vježbi za stomačne mišiće

Vanja A

Pokušajte da ublažite kašalj na prirodan način

Vanja A

Istraživanje: Čašom mlijeka protiv srčanog udara

Vanja A

Ostavite komentar