Bez griže savjesti: Naučno potvrđeni razlozi zašto bi trebalo da jedemo više hleba - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Bez griže savjesti: Naučno potvrđeni razlozi zašto bi trebalo da jedemo više hleba

Ugljenji hidrati nisu nušno loši po naš oraganizam.

Iako mnogi smatraju da je hleb “glavni krivac” za višak kilograma, a naučnici i stručni magazini su pokušali da objasne zašto je ipak dobro da uvrstimo ovu namirnisu u našu ishranu:

“Ugljeni hidrati su za telo isto što i gorivo za automobil. Ako nema goriva, auto neće daleko stići. Ako je gorivo kvalitetno, auto će raditi efikasnije”, slikovito poređenje napisano je na sajti “WebMD”.

Ideja je da se odbace rafinisani beli hleb koji izaziva nagli skok, a potom pad nivoa šećera u krvi i to u korist hleba od 100 posto pšenice od celog zrna jer on sadrži zdrave ugljene hidrate koji se sporije vare i daju osećaj sitosti.

Istraživači sa Medicinskog fakulteta Harvard su ustanovili vezu između ishrane bogate žitaricama od celog zrna i rizika od smrti. Ispitali su preko 100.000 ljudi i otkrili da žitarice od celog zrna smanjuju ukupni rizik od smrti za pet odsto a rizik od smrti usled kardiovaskularnih bolesti za devet odsto.

“Ova otkrića dodatno podržavaju važeće smernice za ishranu koje preporučuju veći unos žitarica od celog zrna… i daju obećavajuće dokaze koji pokazuju da ishrana obogaćena žitaricama od celog zrna može da produži očekivani životni vek”, došlo se do zaklučka.

Prema pisanju časopisa “Psychology Today”, ugljeni hidrati povećavaju nivo neurotransmitera seratonina odgovornog za dobro raspoloženje u mozgu, što vam popravlja raspoloženje i smanjuje želju za nezdravim grickalicama kao što su slatkiši. Prednost je dvostruka: smanjićete nivo stresa i napetosti i smanjiti obim struka.

Vlakna pomažu kod pražnjenja creva. Ugljeni hidrati iz žitarica od celog zrna čuvaju vaš probavni sistem i omogućavaju redovno eliminisanje nepotrebnih materija. Uprkos tome, studija objavljena u časopisu “Nutrition Research” pokazuje da 92 posto odraslih osoba u SAD ne unosi dovoljno vlakana na dnevnom nivou. Unos žitarica od celog zrna može da bude od presudnog značaja za konzumiranje preporučene doze od 28 grama vlakana dnevno, što sprečava konstipaciju.

Danas objavljeno

Sedam zlatnih pravila za savršeno kuvanu tjesteninu

Vanja A

Jednostavan i brz recept za omiljene Jaffa keksiće

Vanja A

Napravite jesenju poslasticu – ušećerene jabuke

Vanja A

Ostavite komentar