U Evropskoj uniji B kategorija se, između ostalog, definiše ograničenjem mase, a ono iznosi 3500 kg. Zvuči puno, ali u slučaju velikih vozila, poput onih iz Bentleyja, te još ako su nakrcani baterijama, ta granica bi mogla da bude premašena. A u tom slučaju bi Bentley kao “najteži“ proizvođač automobila u Evropi mogao da se nađe u problemima, piše Index.hr.
Ako gledamo presek svih modela, Bentley već sada prosečno ima 2308 kg. Najteži model je Bentayga u produženij verziji Extended Wheelbase (EWB) koja ima masu od 2514 kg, odnosno pod punim opterećenjem čak 3250 kg. Priznaćete, to je već blizu limita B kategorije.
U Bentleyju su zato odlučili da reaguju. Predstavnik kompanije je prilikom premijere Bentayge EWB za Carsales magazin priznao da VW Grupa trenutno lobira pred Evropskom komisijom kako bi se podigla maksimalna dozvoljena masa vozila kojima se može upravljati B kategorijom.
“S trenutno dostupnom tehnologijom masa vozila udara u krov Evrope. Trenutno postoji aktivna konverzacija s ovlašćenim telima da se promeni situacija“, rekao Chris Cole, prvi čovek linije za proizvodnju Bentayge.
U Bentleyju su zabrinuti zbog elektrifikacije koja će sigurno doneti nove kilograme. Kažu da će njihovi električni modeli koji dolaze 2025. godine sasvim sigurno biti teži i time puno bliži gornjoj granici od 3.5 tona.
B92.