U pitanju su Bentley i njegov sistem Airline Seat Specification koji se trenutno nudi isključivo na produženoj Bentaygi EW (Extended Wheelbase). U Bentleyju kažu da su to “najnaprednija sedišta ikad ugrađena u neki automobil”, prenosi Index.hr.
Pritom imajte na umu da govorimo o zadnjim sedištima. Podesiva su u čak 22 smera kroz zasebno podešavanje pojedinih segmenata, od sedeće površine do oslonca za glavu. Tu je i električno upravljano odmorište za noge koje izlazi iz naslona prednjih sedišta, a korisnik može da računa i na suistem klimatizacije i masaže za koji se brinu 12 elektromotora i tri upravljane pneumatske jedinice.
Verovali ili ne, na razvoju ovih sedišta su učestvovali kiropraktičari, a sve da bi osmislili sistem koji će omogućiti optimalnu poziciju, ali i odmor tela putnika. Stvoreni su algoritmi putem kojih se upravlja sa 177 različitih izmena pritiska na šest nezavisnih zona. Time se postiže efekat regeneracije i opuštanja tela tokom vožnje.
A kad govorimo o klimatizaciji, sistemu sad treba tek 25 milisekundi da detektuje promenu vlažnosti i temperature od 0.1 stepeni. Zavisno od potrebe, aktiviraju se grejanje, hlađenje i ventilacija sedišta, a čije se upravljanje vrši putem jednog od sedam dostupnih programa rada. Pritom jedan program služi smanjenju temperature tela ako putnik ima povišenu telesnu temperaturu.
I na kraju recimo da se ovaj sistem uprkos paprenoj ceni automobila isporučuje isključivo kao opcijska doplata.
B92.