Baojun 310: "Kineski Logan od 5.000 evra" kreće u svijet - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Baojun 310: “Kineski Logan od 5.000 evra” kreće u svijet

Bolji poznavaoci automobilskih dešavanja znaju da je ideja o niskobudžetnom automobilu Dacia Logan rođena u glavi Louisa Schweitzera, nekadašnjeg direktora Renaulta. On je pre 20-ak godina, tokom posete Rusiji, bio šokiran slabom prodajom modela svoje kompanije dok su isto vreme vremešne Lade “išle kao alva”.

Nakon što su mu domaćini ovaj fenomen objasnili niskom cenom Ladinih vozila, Schweitzer je svojim inženjerima dao zadatak da konstruišu “novi, prostoran i relativno moderan automobil, koji neće koštati više od 5.000 evra, a biće namenjen tržištima zemalja trećeg sveta”. Tako je nastao Dacia Logan koji je, doduše, skuplji od prvobitno najavljenih 5.000 eura, ali je takođe osvojio mnogo više tržišta, čak i u razvijenim zemljama.

Priče o Loganu su se podsetili automobilski novinari u svetlu najave izvoza kineskog modela Baojun 310. Postoji nekoliko stvari koje povezuju Dacia Logan i Baojun 310. U oba slučaja, reč je o niskobudžetnim automobilima, namenjenim kupcima tanjih novčanika.

Poput Logana by Renault, tako su i u konstrukciji Baojuna 310 učestvovali inženjeri jednog od najvećih svetskih automobilskih koncerna – General Motorsa. Naime, brend automobila Baoujun nalazi se pod okriljem joint venture kompanije SAIC-GM-Wuling, u kojoj američki General Motors ima 43 posto učešća.

Dok je Logan samo u “idejnoj fazi” imao cenu od 5.000 eura, Baojun 310 toliko košta u stvarnosti! Za baznu verziju je dovoljno izdvojiti 37.800 juana, odnosno 4.900 evra! Za ovaj novac kupci dobijaju hatchback dužine 4032 milimetra koji je postavljen na platformu Chevrolet Saila, odnosno kod nas poznatog modela Chevrolet Aveo. Pored hatchbacka dostupna je još jedna karoserijska verzija – 60 cm duži karavanski Baojun 310 Wagon.

Baznu verziju pokreće 1,2 litarski benzinac (82KS), a odnedavno je dostupna i jača 1,5 litarska verzija (111KS), kao i opcioni automatski menjač uz oba motora.

Serijska oprema i nije tako siromašna kako bi moglo da se očekuje od bagatelnog automobila: Standardno dolaze ABS, manuelni klima uređaj, električni podizači prednjih stakala, radio sa dva zvučnika.

Koncept Baojuna 310 se dopada kineskim kupcima jer od 2016. godine, kada je jeftini automobil predstavljen, prodaja stalno raste. Tokom 2018. se više od 150 hiljada odlučilo za Baojun 310, da bi početkom ove godine usledio prvi facelift.

Kao prvo izvozno tržište se pominje Rusija gde je već zavladala blaga panika među tamošnjim dilerima jer je bestseler tržišta cenovno uporediva Lada Granta.

Izvor:Radiosarajevo.ba
Foto: Baojun

Danas objavljeno

Jaguarovi snovi da se stavi naspram BMW-a su i zvanično završeni

Zeljka

Fisker i Foxconn najavili električni auto za manje od 30.000 dolara

Zeljka

Aston Martin: Ručni mjenjač odlazi u istoriju?

Zeljka

Ostavite komentar