Kako oni kažu, prošle godine vršeno je redovno održavanje asfaltnih i makadamskih gradskih saobraćajnica, a vrijednost izvedenih radova je 500.000 KM.
“Od početka godine je izvedeno saniranje i asfaltiranje kolovoza na više stotina lokacija, odnosno od užeg centra grada ka periferiji istog, uzimajući u obzir da se sanacija saobraćajnica nastavlja do kraja građevinske sezone”, istakli su iz Gradske uprave.
Oni dodaju da je u okviru najveće obnove gradskih saobraćajnica asfaltirana dionica glavne gradske saobraćajnice na potezu od hotela “Palas” do Banskog dvora, a u pitanju je investiciono održavanje Ulice kralja Petra I Karađorđevića u okviru kojeg je ova saobraćajnica dobila novo ruho.
“Novi asfalt dobila je i saobraćajnica u Ulici cara Lazara u naselju Obilićevo, a asfaltirana je i saobraćajnica u Ulici Jovana Dučića”, kazali su oni.
Okončana je, kako ističu iz Gradske uprave, i modernizacija glavne saobraćajnice kroz Srpske toplice u dužini od oko dva kilometra, a novi asfalt je postavljen i na glavnoj gradskoj saobraćajnici, na dionici od Solunske do Bulevara cara Dušana i u Ulici Patre, na dijelu od kružnog toka do Ulice kralja Petra I Karađorđevića, kao i u Ulici Boška Tošića.
“U okviru radova na saobraćajnoj infrastrukturi, završena je i sanacija puta prema Banj brdu”, potvrdili su oni.
Dodaju da su za kratko vrijeme asfaltirane i ulice Blagoja Parovića, Slobodana Dubočanina, Brkovića put, spoj ulica Mlađe Ćusića i Goluba Babića, Novaka Pivaševića, Krfska ulice, zatim Bogojavljenska i Pritočka ulice, dijelovi Majevičke, Jovice Savinovića, Milana Knežine, Ljubice Mrkonjić, Eugena Kumičića i još mnoge druge ulice, dok su u toku i radovi u više prigradskih i seoskih naselja.
Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja i član Koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja, ističe za “Nezavisne novine” da su sve investicije u infrastrukturu dobre, te da kvalitet saobraćajnica u dobroj mjeri doprinosi povećanju operativnih brzina, kapaciteta, nivoa usluge, a samim tim utiče na smanjene redove čekanja i na smanjenje vremena putovanja.
“Svakako su za pohvalu rekonstrukcija i rehabilitacija puteva na postojećoj mreži javnih puteva”, poručio je on.
Ono na čemu bi svakako trebalo poraditi, prema njegovim riječima, jeste izgradnja sadržaja za alternativne vidove prevoza, odnosno izgradnja biciklističkih staza.
“Kada je u pitanju bezbjednost, ono što bi bilo dobro da se uradi je da Savjet za bezbjednost grada analizira i mapira saobraćajne nezgode, kojih je oko 4.500 godišnje u našem gradu, i da na osnovu toga napravi plan za otklanjanje nedostataka na raskrsnicima i putnim pravcima na kojima se ove nezgode dešavaju”, zaključio je on, te dodao da bi pozitivno bilo i da se izdvoje namjenska sredstva za unapređenje bezbjednosti saobraćaja, s obzirom na to da ulaganje u bezbjednost saobraćaja predstavlja investiciju, a ne trošak.