26. Septembra 2019.

Avion Srpske korišten cijelo ljeto: Višković u pokušaju da demantuje CAPITAL ponovo slagao

Big Portal

Iz Vlade RS ni četvrti dan nakon što smo im uputili pitanja kojim aktom je odobrena kupovina novog aviona, u kojem iznosu, da li je, kada, na koji način, planirana nabavka aviona, sa koje pozicije iz Budžeta… ne odgovaraju.

Višković je o kupovini govorio u utorak u Zalužanima kod Banjaluke, gdje je promovisana Jedinica žandarmerije MUP-a Srpske, što smo prenijeli u cjelosti, ali i našli podatke koji pokazuju da je avion Srpske redovno letio u septembru.

Višković se danas javio u Narodnoj skupštini RS i citirao svoju izjavu u kojoj je rekao da „avion oko dva mjeseca nije letio”, ističući da nije rekao da nije letio u septembru.

„Da ne bi izmišljali, a sigurno, tražiću od svojih službi, da se tuže i novinar i medij koji su zloupotrijebili moju izjavu oko aviona. A sad je citiram u cjelosti, i molim na pažnju, pa sam spreman o tome da pričamo“, rekao je Višković.

Iščitao je svoju izjavu koju je dao novinarima u Zalužanima, a koju je CAPITAL doslovno i objavio u tekstu Višković se pravda: Kupujemo avion jer je stari s greškom.

Svoju izjavu o tome kako je došao nalog da se prizemlje avioni Cessna tog tipa, Višković je dopunio sa „to se dešavalo 24. maja 2019, ovdje ima zabrana o letu, o prizemljenju. Naš avion skoro dva mjeseca nije letio, tačno da je letio u septembru, i šta je tu sporno, a onda se pravi za medije premijer laže, spisak letova, ko se vozio, šta se vozio. Ako ćemo tako obmanjivati građane Republike Srpske ja u toj priči ne želim da učestvujem, nego ću tražiti preko institucija tužbe, pa nek se neko bavi tim. U tom vremenu koristili smo tuđe avione, nismo koristili samo jedan, nego od potrebe do potrebe iznajmljivali, pa ko ima slobodan avion, i pravili ogromne troškove za Republiku Srpsku“.

Citirao je i ostatak svoje izjave, a potom dodao: „Avion je bio prizemljen od 24. maja do 1. septembra 2019. godine, više od dva mjeseca, i onda su nam dali privremenu dozvolu, niko ne zna na koji rok, možda na mjesec, možda na godinu, možda na pola godine, ali nam je značajna i privremena dozvola. Znate zašto, ne da bi se neko vozao, nego zato ako dođemo u poziciju da ga prodajemo dok ima i privremenu dozvolu, dobićemo znatno više sredstava za njega, jer da smo ga prodavali kao prizemljen, mogli bi ga prodati možda u staro gvožđe ili da ga neko drži kao suvenir“.

Premijer je, dakle, rekao da je „Avion bio prizemljen od 24. maja do 1. septembra 2019. godine, više od dva mjeseca“, ali podaci koji su u posjedu CAPITAL-a dokazuju da je avion letio i u julu i u avgustu ove godine.

CAPITAL donosi spisak letova aviona RS Cessna registarskih oznaka E7-SMS od 20. jula do 25. septembra. Neke od destinacija na koje je tokom jula i avgusta letio avion Srpske su: Grac, Beograd, Beč, Ljubljana, Prag, Solun…

Avion sinoć letio na Krf!

Današnji podaci pokazuju da je avion Srpske letio i sinoć, i to na Krf, oko 18 časova.

Pitamo premijera: KO JE LETIO SINOĆ AVIONOM SRPSKE NA KRF?

Objavili smo i da je avion Srpske u petak, 20. septembra, letio iz Mahovljana u Sarajevo, pa poslije podne iz Sarajeva u Beograd, da bi zatim iz Beograda odletio u Mahovljane.

U subotu ujutro avion je iz Mahovljana letio za Beograd, a vratio se poslijepodne.

Prije toga, 18. septembra, ovaj avion Srpske, letio je u iz Mahovljana u Beč i nazad. U Beograd je letio i 14. i 12. septembra.

Direktor Vazduhoplovnog servisa Republike Srpske i pilot Sreten Ilić izjavio je Srni da avion Vlade Srpske “cesna” od kraja avgusta leti pod ograničenjima koja se tiču broja putnika, visine i brzine leta.

Ilić je naglasio da je avion “cesna” prizemljen 24. maja po nalogu Evropske agencije za bezbjednost (EASA) i Američke federalne agencije za bezbjednost (FAA).

“Nekoliko mjeseci prije toga, obavijestili su nas da postoji mogućnost da će avion biti prizemljen i da će letovi biti zabranjeni u potpunosti. Prvo smo dobili ograničenja, a 24. maja definitivno smo dobili zabranu za letenje do daljeg. Odluka ovih agencije uslijedila je nakon što su dva aviona iste marke u Engleskoj i Americi imali udes. Avion u Engleskoj se izvukao, ali u Americi se srušio, putnici su izginuli i zato je stigla zabrana leta”, pojasnio je Ilić.

On je dodao da je krajem avgusta stiglo obavještenje da će biti dozvoljeni letovi uz određena ograničenja, tako je Vazduhoplovni servis Srpske uradio prvo tehničke letove, bez putnika, kao i određene modifikacije na avionu koje bi preduprijedile neku havariju, grešku ili katarstrofu.

“U zadnjih 15 dana idemo sa putnicima pod ograničenjima i niko nas za sada nije obavijestio da li će biti ukinuto ograničenje, što je veoma neizvjesna situacija i utiče na bezbjednost u smislu da putujemo pod pritiskom”, istakao je Ilić.

On je rekao da je procjena da se može letjeti sa ograničenjem, ali niko nije rekao do kada će ta ograničenja trajati.

“To je jedna neizvjesnost koju smo riješili kupovinom drugog aviona, jer treba se staviti u moju poziciju kao pilota i čovjeka koji donosi odluku hoće li avion poletjeti ili ne, a iza sebe imate putnike. Nemam pravo da ljude dovodim u opasnost ni kao pilot ni kao direktor”, naglasio je Ilić.

On je naveo da avion i dalje leti pod ograničenjem, te da je premijer Republike Srpske Radovan Višković sve tačno rekao kada je riječ o stanju aviona Vlade Srpske, a sve drugo što se pojavljuje u medijima su čiste spekulacije.

Pitamo Ilića: KO JE LETIO DEVET PUTA AVIONOM SRPSKE U JULU I AVGUSTU I PORED ZABRANE EVROPSKE AGENCIJE ZA BEZBJEDNOST (EASA) I AMERIČKE FEDERALNE AGENCIJE ZA BEZBJEDNOST (FAA)?

Fotografije destinacija na koje je letio avion Srpske tokom jula u avgusta:

Banjaluka – Grac 20. jul 2019.

Banjaluka – Beč 1. avgust

Banjaluka – Ljubljana 6. avgust 2019.

Banjaluka – Solun 26. avgust 2019.

Za CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare