Mnoge tjuning kuće su kreirale neke zaista neverovatne restomod modele.
Međutim, nema mnogo onih koji su to uradili na beskprekoran način kao nemački eksperti iz Mechatronika, koji su kreirali najfascinantniji W111 restomod koji se može kupiti za novac.
Lansiran 1959. i proizvođen do 1971., W111 je proizvođen u različitim karoserijskim konfiguracijama, gde su sve krasila jedinstvena zadnja „peraja“, zbog kojih je i dobio nadimak „Heckflosse“.
Među njima su se nalazili i 280 SE kupe i kabriolet s V8 motorom, koji su takođe bili među najpoželjnijim Mercedesima iz šezdesetih godina. Ovi automobili su predstavljali perfektan miks luksuza, dobrih voznih osobina i performansi, tako da ne čudi što su mnoge slavne ličnosti ili posedovale ili maštale o posedovanju W111.
U današnje vreme, W111 je ostao zapamćen po izuzetnom kvalitetu izrade. Ukoliko ste ikada imali priliku da se divite nekom primerku uživo, onda znate da već pri prvom pogledu na njega biva jasno da je konstruisan da traje generacijama. Za razliku od današnjih automobila, poseduje tek par plastičnih komponenti, upotrebljenih u konstrukciji, a praktično sve je napravljeno od metala. Ovo je jedan od glavnih razloga zašto je dobar deo preživeo do današnjih dana, čak i oni koji su bili zaboravljeni po ambarima.
Na sreću, mnogi od tih zapuštenih automobila su spaseni, i to upravo od strane ekipe iz Mechatronika, koja ih je transformisala u mašine čija prizor na putu predstavlja automobilsko umetničko delo.
Sa sedištem u Plajdelshajmu, malom nemačkom gradu 30 kilometara od Štutgarta, kompanija je osnovana 1997., a od tada je stekla visoku reputaciju u oblasti restauriranja vozila.
Da bismo razumeli o kakvoj se zapravo reputaciji radi, posebno u Evropi, treba reći da su Classic Center Mercedes-Benza i muzej štutgartskog proizvođača, pružili poverenje Mechatroniku u vezi s restarurianjem nekoliko istorijskih vozila.
Pored konvencionalnih restauracija, kompanija nudi različite restomod automobile, koji mogu da se naruče i personaliziju uz pomoć konfiguratora na njihovoj oficijelnoj internet stranici.
Najpopularniji modeli su M-Coupe i M-Cabriolet, dva W111 unapređena modernom tehnologijom bez narušavanja autentičnosti. Ova fascinantna vozila su bazirana na preživelim primercima pronađenim širom sveta, od strane posvećenog tima koji prati složene procedure odabira i garantovanja kvaliteta.
Onog momenta kada se odgovarajući automobil nađe u radionici, on se u potpunosti rastavlja, nakon čega započinje temeljna restauracija svake pojedinačne komponente. Zatim šasija dobija revidiran sistem ogibljenja s dvostrukim poprečnim ramenima napred i nezavisnim oslanjanjem pozadi. U sva četiri ugla počivaju KW Automotive performantnih amortizeri i opruge, koji se zatim podešavaju u skladu s preferencama kupca.
U igri je takođe i novi kočni sistem s ABS-om, ali umesto da koristi komponente iz postprodaje, Mechatronik se odlučio za originalne delove Mercedes-Benza. Prednje kočnice čine dvoklipne čeljusti koje potiču od W126 S klase, koje stežu velike perforirane diskove. Što se tiče zadnjeg dela, standardna postavka W111 je zadržana, ali su komponente potpuno nove.
Najinteresantnije unapređenje se naravno odnosi na motor. Budući da se radi o 280 SE, koji fabrički dolazi s V8 jedinicom, jedini agregat dostojan da ga zameni je moderni osmocilindraš.
Inženjeri Mechatronika su u tu svrhu odabrali M113, koji nije među najnovijima, s obzirom na to da je proizvođen između 1997. i 2007. Međutim, ovaj legendarni „atmosferac“ je korišćen za potrebe preko 30 modela tokom godina, stekavši reputaciju pouzdanog performantnog motora. Zapravo, mnogi entuzijasti ga vide kao jednog od najboljih koje je Mercedes-Benz ikada proizveo.
Kupci mogu da biraju između 5,0-litarske jedinice s 305 ks ili AMG-ove 5,4-litarske verzije s 365 konja. To možda nije mnogo po današnjim standardima, ali prilikom testiranja M-Coupea opremljenog AMG jedinicom 2012., zabeležen je sprint do „stotke“ za oko pet sekundi i sasvim respektabilno vreme na četvrt milje od 13,6 sekundi.
Modifikacija je odrađena do te mere perfektno da šasija nije pretrpela bilo kakve promene bi novi agregat bio ugošćen u koš motora 280 SE, uparen sa petostepenim 5G-Tronic menjačem i diferencijalnom s ograničenim proklizavanjem.
Kompletno restaurirana karoserija zadržava dizajn iz šezdesetih, bez modernih dodataka ili izmena. Što se tiče finiša, dostupna je čitava lepeza boja, kao i originalna oprema popur pomoćnih svetala ili svetala za maglu, koja su opciona.
Ista tema se nastavlja unutar vozila, gde je sve restaurirano ali ipak originalno. Svaki automobil je dostupan s električnim podizačima stakala, modernim klima uređajem ili audio sistemom inspirisanim nekadašnjim vremenima. Sve ovo je do te mere suptilno integrisano da je teško primetno.
Poput boje karoserije, tapacirung unutar kabine i autentičan drveni trim, dostupni su u različitim bojama, što M-Coupeu i M-Cabrioletu pruža jedinstvenu pojavu.
Za gotov proizvod možemo reći da je „oldtimer sleeper“, koji kombinuje vanvremenski dizajn originalnog W111 sa snagom i voznim karakteristikama modernih Mercedes-AMG modela.
Jedan od najboljih restomodova koji se mogu kupiti u današnje vreme, Mechatronik W111, startuje s cenom od oko 330.000 evra, što je novac za koji se mogu kupiti tri lepo opremljena S 500.
Pored novca, oni koji žele da priušte ovo remek-delo automobilske industrije, moraju da se naoružaju strpljenjem. Zbog složenosti izrade, kompanija može da sklopi samo pet primeraka godišnje, a trenutna lista čekanja je prilično dugačka.
Jedan od ovih automobila je učestvovao na Gumball 3000 reliju 2016., koji je započeo u Dablinu i završio se u Bukureštu.
Vrelegume.