Automobili postaju sve teži, pojedini su već blizu 3 tone - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Automobili postaju sve teži, pojedini su već blizu 3 tone

Nakrcani opremom, elementima pasivne bezbednosti i teškim baterijama, mnogi novi modeli već sad teže preko dve tone. Mnogi se pitaju gde je kraj.

Automobili su se decenijama “debljali”, i po veličini i po težini. Recimo, najnoviji Volkswagen Polo po veličini i prostranosti prerastao starije generacije Golfa, a oni malo ciničniji primetiće da to važi i kada je cena u pitanju.

Sada je stigla sveprisutna elektrifikacija. Iako donosi određene pozitivne trendove u pogledu zagađenja, činjenica je da rast popularnosti velikih električnih automobila, bilo SUV-ova ili iz nekih drugih segmenta, poništava dobar deo pozitivnih efekata.

Na primer, kada je u pitanju BMW, nova “sedmica” je toliko porasla da je sada veća od prethodne generacije u verziji sa produženim međuosovinskim rastojanjem.

Električna verzija, poznata kao i7, teška je čak 2.640 kg, pre nego što se u nju smeste vozač i putnici, i utovari prtljag. Pod punim (dozvoljenim) opterećenjem, automobil teži neverovatnih 3.250 kg.

Tek neznatno bolji je nedavno restilizovani BMW X7. Bez vozača teži 2.480 kg. I tu nije kraj jer će produkcijska verzija koncepta XM biti teža i od navedena dva modela.

Međutim, ako mislite da će masa automobila i u budućnosti rasti, u BMW-u se ne slažu s time. Naime, menadžer projekta BMW-u, Kristof Fagšlunger je u nedavnom intervjuu potvrdio da su spomenuti modeli maksimum koji se neće premašiti.

“Mislim da automobili u budućnosti neće biti još teži, a za to postoji niz razloga. Za nas kao kompaniju koja nudi putnička vozila i dalje je moguće ispuniti sve uslove u okviru zakonskih ograničenja”, rekao je Fagšlunger za CarSales.

A ako se pitate ko je kriv za toliko “debljanje”, znajte da nije sve u elektrifikaciji. Uticaj povećanih zahteva u pogledu luksuza i udobnosti je takođe značajan.

Tako Fagšlunger otkriva da je samo vozačevo sedište danas 40 kg teže nego pre 20 godina.

“Rast automobila će se prirodno završiti jednog dana kada više neće moći da stane u garažu ili neće moći pri skretanju da ostane u svojoj voznoj traci. A taj dan je veoma blizu. Više komfora više ne donosi dodatnu težinu. Tehnologija postaje sve pametniji. Vibracije u vožnji možete poništiti dodatnim masama, ali i aktivnim sistemom za poništavanje buke”, zaključio je Fagšlunger.

Danas objavljeno

Dokaz kvaliteta? Koji modeli imaju najveću kilometražu

Zeljka

Skoro pa terenac: Lamborghini Huracan Sterrato Crossover

Vanja A

Koliko u Srbiji košta „najružniji“ auto na svijetu?

Vanja A

Ostavite komentar