Među njima se i dan danas nalazi klasična limuzina Volvo 144 iz 1973, dio flote od 1.000 automobila koji su poslati u Sjevernu Koreju iz Švedske sredinom sedamdesetih godina prošlog vijeka, piše Revija HAK.
Tada je Sjeverna Koreja živjela na novcu SSSR-a, pa se sa strane činilo da je ekonomija zemlje u usponu. To je podstaklo nekoliko švedskih izvoznika da ulože u Sjevernu Koreju, a 1974. švedska vlada pristala je da pošalje u ovu zemlju tešku mehanizaciju u vrijednosti preko 70 miliona dolara.
Zajedno sa tom isporukom, u Severnu Koreju je stigla i serija od 1.000 primjeraka modela Volvo 144, koji su služili kao taksiji.
Godinu dana kasnije, sa produbljivanjem privrednih veza između dvije zemlje, Švedska je postala prva Zapadna država koja je otvorila ambasadu u Pjongjangu.
Ekonomija Sjeverne Koreje ubrzo je počela posustajati, i mada je Švedska održavala diplomatske odnose sa tom zemljom, pomenuti automobili nikada nisu plaćeni.
Do danas su kamate i kazne za isporučene automobile narasle na više od 325 miliona dolara, a brojni preživjeli primjerci modela Volvo 144 i dalje se koriste kao taksi vozila.
(Telegraf)