Audi Skysphere – automobil čija se dužina mijenja pritiskom na dugme - BIGportal.ba
Auto-moto Koncepti

Audi Skysphere – automobil čija se dužina mijenja pritiskom na dugme

Izgleda kao da je stigao iz budućnosti, a inspirisan je modelom iz prošlosti.

Skysphere je prvi od tri koncepta koji najavljuje nove dizajnerske pravce Audija u bliskoj budućnosti.

U pitanju je dvosed sa električnim pogonom, ali i jednom izuzetnom osobinom. Automobil ima promenljivo međuosovinsko rastojanje koje omogućava transformaciju iz komfornog GT-a u klasični sportski automobil, i to doslovno pritiskom na dugme.

To nije nova ideja u auto-industriji, a možda najpoznatija je bila ona koju je predložio Rinspeed.

Vratimo se konceptu za koji u nemačkom proizvođaču navode da ga je dizajnirao Gael Buzyn i njegov tim iz Audijevog dizajnerskog studija u Malibuu.

Inspiracija za ovaj automobil u pogledu izgleda vrata, dimenzija i samog karaktera je bio Horch 853, roudster iz tridesetih godina 20. veka.

Na konceptu se ističe osvetljena “singleframe” prednja maska, ali i atraktivna siluetu kupea sa naglašenim bokovima.

“Mišićavom” izgledu doprinose i ogromni, 23-inčni točkovi.

Ipak, najzanimljiviji detalj je mogućnost “razvlačenja” automobila čime se dobija dodatnih 250 mm između osovina – recimo, kao da Audi S5 rastegnete na A8 L.

Skysphere se razvlači sa 4,94 na 5,19 m dužine, dok je širina automobila dva metra, a visina tek 1,23 m.

Koncept pogoni jedan elektromotor sa 632 KS (465 kW) i 750 Nm.

Snaga se prenosi na zadnje točkove, a ovaj futuristički kupe stiže do 100 km/h za 4 sekunde.

Baterije kapaciteta 80 kWh obezbeđuje autonomiju u vožnji od 500 km, dok je ukupna masa vozila pristojnih 1.800 kg.

Enterijer najbolje opisuju priložene fotografije, a Audi objašnjava da u formi GT automobila, kad je predviđeno autonomno upravljanje vozilom, celu komandnu tablu prekriva digitalni ekran širine 55,7 inča, odnosno 1.415 mm.

Odabirom sportskog modela sa skraćenim međuosovinskim rastojanjem, iz table se izvlače upravljač i pedale, a menja se i sam izgled kokpita.

U Audiju kažu da je uloga ovog koncepta da se prikažu dva različita karaktera automobila.

A o mogućnosti serijske proizvodnje, portparol nemačkog proizvođača samo je zaključio: “Nikad nemojte reći nikad.”

Dovoljno da se zamislimo i ubijemo vreme do dolaska preostala dva najavljena koncepta – Gransphere i Urbansphere, koje ćemo videti u narednim mesecima.

Danas objavljeno

Test: Mercedes Benz EQA – ulaznica u svijet budućnosti

Vanja A

Opel Astra Sports Tourer njemačka varijanta Peugeota 308 SW

Vanja A

Honda predstavila inteligentna rješenja za “društvo bez sudara”

Vanja A

Ostavite komentar