Audi Q4 e-tron je dokaz da jedan električni automobil može da ima prilično konvencionalan dizajn, bez mnogo eksperimentisanja.
Ipak, s obzirom da je reč o konceptu, auto je opremljen masivnim točkovima koji će, najverovatnije, kada se stigne do produkcijske verzije biti za broj manji.
Osim toga, za razliku od prvog Audijevog električnog SUV-a, modela e-tron, koji umesto ogledala u spoljnim kućištima ima kamere, Q4 e-tron je zadržao klasične bočne retrovizore.
Automobil je opremljen parom elektromotora ukupne kombinovane snage od 306 ks (225 kW) Kako kažu u Audiju, električni motor na zadnjoj osovini proizvodi 204 ks (150 kW) i 310 Nm, a prednja pogonska jedinica isporučuje 102 ks (75 kW) i 150 Nm.
Zahavljujući ovakvoj konfiguraciji elektromotora, Q4 e-tron ima quattro pogon na sva 4 točka. Automobil iz stanja mirovanja do stotke ubrzava za 6,3 s, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 180 km/h.
Audijev koncept električnu energiju skladišti u baterijama kapaciteta 82 kWh, zahvaljujući čemu može da pređe preko 450 km (mereno po WLTP standardu) pre nego što se baterije isprazne.
Za dopunu do 80% kapaciteta na brzom punjaču potrebno je 30 minuta.
Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2,77 m, Audi je novi električni koncept svrstao blizu gornje granice kompaktnih vozila, kada je reč o prostoru u kabini.
Ako se zna da sve više proizvođača dugmiće i prekidače raznih komandi “prebacuje” na ekran multimedijalnog sistema, kao i da su instrument table na regularnim produkcijskim modelima postale digitalizovana, unutrašnjost koncepta Q4 e-tron ne može se smatrati preterano futurističkom.
I ovde dominira veliki 12,3 inčni displej na centralnoj konzoli, a fizičke komande svedene su na minimum.
Audi je najavio da će Q4 e-tron početi da se proizvodi krajem 2020. godine, kao 5. serijski model na struju ovog nemačkog brenda.
Saopšteno je i da produkcijski model neće mnogo stilski odudarati od koncepta.
B92