U materijalu izdatom za medije, Audi je potvrdio da će svi modeli koje će lansirati od 2026. biti električni.
Proizvodnja automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem će biti privedena kraju 2033., ali s jednim izuzetkom. Naime, marka iz Ingolštata očekuje da će se potražnja za konvencionalnim modelima u Kini nastaviti i posle 2033., te zbog toga postoji mogućnost za lokalnu proizvodnju benzinski pogonjenih automobila.
Na dugoročnom planu, Audi očekuje da će dostići karbonsku neutralnost do 2050.
Prošle nedelje, Rojters je citirao nemački Süddeutsche Zeitung, koji tvrdi da se dan kada će Audi prekinuti proizvodnju motora s unutrašnjim sagorevanjem, ubrzano bliži. Po dotičnom izveštaju, 2026. će biti godina kada će drugi bavarski proizvođač predstaviti poslednje vozilo opremljeno konvencionalnim pogonom. Pored toga, novi članak koji je objavio nemački poslovni magazin Handelsblatt, pokušava da baci dodatno svetlo na to kako će marka „četiri prstena“ postepeno ukinuti benzinske i dizel motore.
Nemačka premijum marka je već nagovestila da A1 neće dobiti direktnog naslednika, jer VW grupa već u prodaji ima popularnije modele kao što su Polo, Ibiza i Fabia. Šef Audija je prošle nedelje najavio da će naredne generacije A3, A4, A5 i A6 biti čisto električne. Postojeći konvencionalni modeli će doduše još uvek biti s nama neko vreme.
Nema reči o A7 ili A8, ali što se ovih modela tiče, očekuje se da isprate sličnu agendu, koja se planira i za SUV/krosovere. Smatra se da će Q8 otići u istoriju kao poslednji Audijev model s konvencionalnim pogonom. Najveći SUV kompanije imaće pandan u vidu električnog Q8 e-tron, pre nego što bude ukinut 2032.
Takođe se veruje da će tradicionalni pogonski sklop biti u potpunosti izuzet u tranziciji ka čisto električnoj gami, bez „prelaznog perioda“ s blagim i „plug-in“ hibridima u ponudi. U međuvremenu, na putu je više električnih modela, kao što je Q6 e-tron, koji će biti lansiran sledeće godine, dok je A6 e-tron koncept vesnik elegantnog električnog liftbeka, koji pristiže 2023.
Audi će imati 20 električnih automobila u prodaji do sredine ove dekade, od kojih će neki počivati na Premium Platform Electric (PPE) arhitekturi, koju je razvio u kooperaciji s Porscheom. Glavni rivali u vidu BMW-a i Mercedes-Benza ne planiraju tako drastične rezove što se SUS motora tiče, ali poput Audija rade na tranziciji ka čisto električnoj gami.
Na kraju, vredno je pomena da su u Ingolštatu već priznali da se razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem završio, ali će kompanija unaprediti postojeće benzince i dizelaše da bi bili u skladu sa sve strožom ekološkom regulativom. Volkswagen je obelodanio slične planove, ubrzo nakon Audijeve objave.
Vrele Gume