15. Maja 2020.

Audi Duo je Plug in Hybrid konstruisan 1989. godine

Big Portal

Međutim, to zapravo jeste nova tehnologija, u poređenju sa klasičnom hibridnom tehnologijom koja je prvi put primenjena pre više od 120 godina. Da, dobro ste pročitali, nije greška. Da se vratimo na nama tako davnu a tako blsiku 1989. godinu.

Bila je to godina kada je nastao World Wide Web, odnosno internet. Audi je takođe bio inovativan i došao je na ideju da spoji benzinski i elektro-motor. Inženjeri su brzo radili i godinu dana kasnije, 1990. na Salonu automobila u Ženevi, predstavili su Audi Duo.

Bio je to Audi 100 Avant, odnosno karavan, sa “petakom” zapremine 2,3 litre koji je isporučivao 136 konjskih snaga na prednjim točkovima. Kao dopuna, ubačen je Simensov elektro-motor od 12 konjskih snaga, koji je pokretao zadnje točkove. Napajao se iz nikl-kadmijumskih baterija koje su bile postavljene u podu prtljažnika

Veći deo vožnje motori su radili zajedno, mada je Audi Duo imao i specijalni režim u kome je radio samo elektro-motor. Dok se kod najnovijih automobila ova operacija aktivira ili automatski ili pritiskom na dugme, kod Audija Duo vozač je morao da se potpuno zaustavi i ručicu automatskog menjača postavi u neutralan položaj. Zapravo, na sličan način rade i najnoviji Fijatovi laki hibridi u Pandi i modelu 500 sa manuelnim menjačima, koji više nisu ni laki, s obzirom da mogu da idu i samo na struju.

U svakom slučaju, Audi Duo je mogao da pređe 38 kilometara samo na struju, što uopšte nije loše čak i u poređenju sa današnjom autonomijom plug-in hibrida od oko 50 kilometara samo na struju. Ipak, maksimalna brzina mu je bila 50 km/h u elektro-modu.

Imao je čak i regenerativno kočenje, kao i solarne panele na krovu koji su pomagali u punjenju baterije. Ukupno je napravljeno deset primeraka Audija Duo, od kojih je jedan čak radio na taksiju u Ingolštatu. Ni jedan nije otišao u slobodnu prodaju.

Tek 1997. Audi ponovo pravi Duo. Baziran je na modelu A4, koji Audi smatra prvim serijskim plug-in hibridom. Pod haubom je bio čuveni 1,9 TDI sa 90 konja, dok je elektro-motor imao još 29 konjskih snaga.

Za razliku od Toyote Prius koja se pojavila iste godine, Audi A4 Duo je mogao da se dopunjava ne samo u vožnji, već i na kućnoj utičnici. Jedina mana je bila cena – koštao je duplo više u odnosu na ekvivalentno opremljen A4 sa dizel motorom.

Plan je bio da se proizvede 500 primeraka godišnje, a na kraju je proizvodnja stala 1999. sa ukupno napravljenih 60 primeraka.

Magazin auto

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare