Britanski proizvođač je za svoj novi model izgradio i potpuno novi pogon.
Aston Martin možda kasni na “SUV zabavu”, na koju su već stigli modeli kao što je Lamborghini Urus ili Maserati Levante, ali britanski proizvođač ima svog aduta za koji veruje da će dobro pokazati na tržištu supersportskih krosover/SUV vozila.
DBX je debitovao 2015. u vidu koncepta, a 4 godine kasnije Aston Martin je prikazao pretprodukcijsku verziju serijskog modela, doduše automobil je još prekriven maskirnom folijom kako bi se prikrili detalji dizajna.
Osim fotografija “kamufliranog” vozila, proizvođač je objavio i detalje iz fabrike u Velsu u kojoj će se DBX praviti kada krene serijska proizvodnja u prvoj polovini 2020.
Biće to prvi model koji će se izrađivati u novoj fabrici izgrađenoj na površini od 36 hektara, na mestu nekadašnje vojne baze.
Osim Aston Martina DBX, tu će se sklapati i budući električni modeli ovog proizvođača, uključujući i Rapid E. Od 2021. u velškom pogonu praviće se i luksuzna Lagonda na električni pogon.
Za sada je u fabrici zaposleno 200 radnika, a očekuje se da će posao u ovom pogonu u kasnijim proizvodnim fazama dobiti još 550 ljudi, dok će broj radnika u kompletnom lancu dobavljača iznositi oko 3.000.
DBX će najverovatnije u početku za pogon koristiti AMG-ov twin-turbo 4.0 V8, da bi mu se kasnije u ponudi pridružio i moćni V12. U planu je i hibridna verzija, takođe u saradnji sa Mercedesom.
Aston Martin je najavio da će do kraja godine zvanično predstaviti produkcijsku verziju modela DBX, a prva prilika za svetsku premijeru je frankfurtski auto-salon koji se država u septembru.
B92