Aston Martin: Ručni mjenjač odlazi u istoriju? - BIGportal.ba
Auto-moto Koncepti

Aston Martin: Ručni mjenjač odlazi u istoriju?

Društvene mreže ljubitelja automobila su prepune heštegova #spasimomanuelni, ali većina njih, koji kupuju sportske automobile odlučuju se za verzije s automatskim menjačem

. Izveštaji ukazuju na padanje stope korišćenja ‘tri pedale’ u poslednjim godinama, zbog čega proizvođači automobila proizvode više automatskih verzija u odnosu na manuelne.

Naravno, postoje izuzeci, i čini se da je gotovo uvek reč o Porscheu. Proizvođač sportskih automobila iz Štutgarta je nedavno izjavio da se čak 70 posto kupaca njihovog 911 GT3 u Sjedinjenim Američkim Državama odlučuje za manuelni menjač. Aston Martin se do sada trudio #spasimanuelni, ali izgleda da su mu u britanskoj fabrici superautomobila dani odbrojani, s obzirom na nedavnu izjavu direktora kompanije, piše Jutarnji.hr.

Naime, to je otkriveno prilikom intervjua s novinarima, nakon što je izvršni direktor Aston Martina Tobias Moers za CarSales izjavio da će redizajn V8 Vantagea AMR biti dostupan samo s automatskim menjačem. Ni Vanquish neće dobiti papučicu za kvačilo, iako je superautomobil prvobitno najavljen s manuelnim menjačem.

Bivši direktor Andy Palmer je pre nešto više od pet godina spomenuo da će ‘Aston Martin biti poslednji svetski proizvođač automobila koji će nuditi sportske automobile s ručnim menjačem’. Pa, vremena i pozicije direktora se menjaju, zato izgleda da će Porsche biti poslednje utočište za ljubitelje ručnih menjača.

Zašto je došlo do nagle promene u Aston Martinu? Tobias Moers objašnjava da ‘ljudi moraju shvatiti da se sportski automobili brzo menjaju. S obzirom na to da proizvođači u svoje automobile stavljaju sve više snage i baterije, razumljivo je zašto je manuelni menjač sve manje izvodljiv’. Ima tu istine, s obzirom na to da je potražnja za ručnim menjačima naglo pala, bar u vrhunskim sportskim automobilima.

Danas objavljeno

Prodao auto za 51.000 dolara pa ga slupao

Vanja A

Zašto motocikl na struju?

Vanja A

Audi prekida proizvodnju motora s unutrašnjim sagorevanjem 2033.

Vanja A

Ostavite komentar