8. Decembra 2021.

Apple je imao tajni sporazum sa Kinom, vrijedan 275 milijardi dolara

Big Portal

Sajt “The Information” je objavio poduži izveštaj, sa detaljima koji ukazuju na napore izvršnog direktora Apple-a Tima Cooka da uspostavi čvrste odnose između Apple-a i kineskih vlasti i agencija.

Pozivajući se na intervjue i direktan pristup internim Apple dokumentima, izveštaj ukazuje na ugovor vredan 275 milijardi dolara, koji sugeriše da Apple ima velika ulaganja u tehnološku infrastrukturu i obuku u Kini.

Neobavezujući, petogodišnji ugovor Kuk je potpisao tokom posete Kini 2016. godine, a potpisan je delimično kako bi se ublažile ili sprečile regulatorne akcija kineske vlade koje bi imale značajne negativne efekte na poslovanje kompanije Apple u toj zemlji.

Pored toga, Apple je obećao da će koristiti više komponenti kineskih dobavljača u svojim uređajima, da će sklopiti ugovore sa kineskim softverskim firmama, sarađivati na tehnologiji sa kineskim univerzitetima i direktno investirati u kineske tehnološke kompanije… Apple je obećao i da će uložiti “mnogo više milijardi dolara” u odnosu na ono što je kompanija već trošila u Kini na godišnjem nivou. Deo tog novca bi išao na izgradnju novih maloprodajnih objekata, centara za istraživanje i razvoj i projekte obnovljive energije, kako se navodi u sporazumu.

Do danas, Apple je uglavnom poštovao svoj deo sporazuma, a izveštaj opisuje i izuzetne slučajeve kada je Apple imao koristi od sporazuma i uspešnog zaobilaženja ograničenja koja bi inače bila nametnuta stranim kompanijama u Kini.

Na primer, ključeve za enkripciju iCloud korisničkih podataka za region kontroliše Apple, uprkos naporima vlasti da podstaknu, izvrše pritisak ili prisile strane kompanije da odgovornost za te podatke predaju kineskim firmama. S druge strane, obaveza kompanije Apple da se pridržava propisa i regulatorne politike kineske vlade bila je deo dogovora, a Apple je često ispunjavao zahteve za uklanjanje aplikacija i sadržaja koji su u suprotnosti sa prioritetima i ciljevima države.

Apple je imao bolji učinak u Kini od većine konkurentskih američkih tehnoloških kompanija, a izveštaj navodi da je to ostvareno velikim delom zahvaljujući lobiranju od strane Tima Kuka, sklapanju ugovora i izgradnji dobrih odnosa.

Izveštaj sajta “The Information” napominje da tržište Kine učestvuje sa 19 odsto u ukupnoj prodaji kompanije Apple, što je četiri procenta više u odnosu na samo godinu dana ranije. Takođe, Counterpoint Research je nedavno objavio statistiku da je Apple postao najveći brend pametnih telefona u Kini.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare