AMG sila - Prva vožnja Mercedesa A 35 - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

AMG sila – Prva vožnja Mercedesa A 35

Trenutno najjači Mercedes A klase nosi oznaku AMG A 35, izvlači 306 ks iz 2.0 litra zapremine, ima pogon na sva četiri točka i donosi mnogo radosti za sve ljubitelje G sile i dobrog zvuka izduvnog sistema, a do kraja marta možete ga videti uživo na sajmu automobila u Beogradu.

Novi broj Auto magazina je u prodaji, pročitajte utiske iz vožnje najnovijih modela automobila.

U januaru smo objavili reportažu o međunarodnoj prezentaciji potpuno nove Mercedes B klase.

Imali smo prilike da provozamo auto najlepšim putevima Majorke, na kojima su se smenjivali pejzaži planinskih predela i obala Sredozemnog mora.

Vozeći najnoviji MPV konstruisan na mehaničkoj platformi nove A klase, prokomentarisali smo ograničenje brzine od 90 km/h. Ta cifra je gotovo nedostižna u oštrim uzastopnim krivinama, od kojih se dobar deo njih nalazi na preko hiljadu metara nadmorske visine.

A onda je usledio novi dan. I novi automobili na hotelskom parkingu. Za sada najsnažnija verzija A klase čekala nas je da još jednom prođemo planinske krivine Majorke.

Upoznajemo se sa automobilom i primećujemo velike razlike u odnosu na standardni model.

Sportska sedišta i zasečeni volan manjeg prečnika sa AMG logoom su definitivno najupadljiviji.

Kako i ne bi bili, kada svojom ekstremnošću nagoveštavaju razlog zbog kog su baš tako dizajnirani.

Kupci mogu da biraju ne samo boju, već i vrstu materijala. Posebno nam se dopala prevrnuta koža na volanu, ali i to što je profilisan tako da praktično i ne skidate ruke sa pozicije 9:15.

Usredsređenost vozača na vožnju je bila prioritet, pa je Mercedes na volan postavio i tastere za odabir režima vožnje.

Dramatičnost pojačava i to što svaki od njih ima displej; dok preko desnog birate mod za klizavu podlogu, „komfort“, „sport“, „sport plus“ i „individual“ režim vožnje, preko levog tastera na volanu, takođe sa displejem, imate mogućnost da isključite ESP ili da odaberete manuelni mod menjača.

Upadamo u polu-kadicu i podešavamo je vrlo nisko, skoro kao u trkačkim automobilima.

Dubok zvuk iz auspuha nagoveštava zabavu na putu ka Palmi, najvećem gradu Majorke.

AMG A 35 ponaša se vrlo uglađeno po gradu, nema neprijatnih i naglih reakcija na laganu komandu gasa.

Brzine slaže sitno, pri 60 km/h je već u šestoj. Izlazimo na otvoreno i selektor režima vožnje prebacujemo u „sport“.

Mapa ubrizgavanja menja karakter, a motor neuporedivo brže prima gas.

Stižemo u predeo sa krivinama. želimo da osetimo suštinu trenutno najsnažnije A klase; selektor prebacujemo u „sport plus“ režim.

Tek sada auto postaje prava zver, neprepoznatljiv u odnosu na „komfort“ mod. Volan je maksimalno krut a ogibljenje zategnuto kao praćka.

Pun gas katapultira auto uz snažno roktanje iz auspuha prilikom svake promene brzine. Svaki, pa i najmanji pritisak na gas izaziva naglu reakciju.

Maksimalno ubrzanje po izlasku iz krivine i osećamo kako auto bukvalno grize asfalt.

Sledi snažno kočenje i oštar ulazak u krivinu; unutrašnji zadnji točak je čvrsto uz podlogu.

A klasa skreće kao po šinama.

Ponovno maksimalno ubrzanje zakucava za sedište u naletu adrenalina uz fantastičnu kanonadu klapne auspuha. A da, ograničenje brzine… Sada je tako malo u našim očima.

Na svu sreću, domaćini iz Mercedesa su nam odabrali duži put do cilja. Dovoljan da bar neko vreme ne maštamo o prkošenju G sili.

Posle smirivanja pulsa i snižavanja krvnog pritiska razgledamo auto. Na njemu su opcione „devetnaestice“. Neki primerci imaju i opasno atraktivan zadnji krovni spojler.

Perforisane kočnice od 350 i 330 milimetara su iste kao i na budućem AMG A 45.

Razmišljamo kakav li će tek on biti kada se pojavi. Imaće oko sto „konja“ više. I ovih 306 nije lako ukrotiti kada podivljaju.

Staza je već druga priča. Na Zapadu ih je mnogo i vikendom ljudi odlaze da se zabave. Za tako nešto, snage nikad dovoljno.

Mercedes obećava cenu nižu od 50.000 evra, mnogo opreme i još više zabave.

AMG displej

Kao i kod standardne A klase, displej instrumenata ima nekoliko modova – „klasik“, „sport“ i „supersport“. Poslednji stavlja obrtomer u prvi plan, kao i stepen prenosa.

Desni displej za to vreme prikazuje trenutnu isporuku snage i obrtnog momenta, kao i temperaturu ulja u motoru i menjaču. Za one najzahtevnije tu je i „AMG Track Pace“.

Kao sastavni deo multimedije prikazuje više od 80 podataka bitnih za vožnju na stazi, na primer, brzinu kruga, ubrzanja… Zna čak i kada ste napustili stazu ili ste je skratili uz pomoć GPS sistema.

Promena karaktera sa volana

Osim preko prekidača na centralnoj konzoli, odabir režima vožnje („klizavo“, „komfort“, „sport“, „sport plus“ i „individual“) može da se obavi i preko desnog tastera na volanu.

Levi je rezervisan za isključivanje ESP-a i odabir manuelnog režima menjača. Bez njega, kliktanje na komande menjača iza volana dovode samo do privremenog manuelnog režima.

B92

Danas objavljeno

Prvi uvid u dizajn novih F1 bolida

Vanja A

Kada je vrijeme za zamjenu amortizera?

Vanja A

Šta će se desiti ako razbijete displej na Tesla Modelu 3?

Vanja A

Ostavite komentar