25. Marta 2019.

AMD demonstrira snažnu podršku kreatorima igara na GDC 2019

Big Portal

S tim u vidu, jasno je, ne samo iz naziva konferencije, već i tema kojima se bavi, da je ona orijentisana ka kreatorima igara i tehnologija koje pokreću igre. Sa tom ciljnom grupom u vidu, AMD je na ovogodišnjem GDC 2019 predstavio niz novih verzija softverskih rešenja i tehnologija koje su prvenstveno namenjene kreatorima, ali ima tu zanimljivih alata i za krajnje korisnike, pogotovo one koji vole da se bave zanimacijom zvanom benchmarkovanje računara i komponenti.

Radeon GPUProfiler (RGP) 1.5 je alat za duboku analizu tipa „korak-po-korak“, izvršavanja instrukcija i procesiranja podataka unutar samog GPU-a, tokom procesa izračunavanja nekih funkcija grafičkog API-a. AMD je u verziji 1.5, unapredio RGP sa tri nove mogućnosti, koje donose optimizacije na niskom nivou za DirectX 12, Vulkan i OpenCL. „Instruction Timing“ ili u prevodu tempiranje instrukcija, omogućava programerima da jasno vide koliko vremena neka instrukcija zahteva za izvršavanje i u skladu sa tim moguće je odrediti da li je baš njena upotreba optimalna za sveukupne performanse u datom frejmu. „Shader ISA“ omogućava programerima direktan uvid u kod samih šejdera ito u bilo kom stadijumu tokom puta kroz izvršne jedinice („Pipeline“). „User Market Display“ omogućava programerima bolji uvid u to šta kompletan GPU radi u datom momentu. RGP 1.5 podržava kako Windows 7 i 10, tako i Ubuntu 16 i 18.

Radeon GPU Analyzer(RGA) 2.1 je offline kompajler i integrisani alat za analizu koda, sa podrškom za jezike visokog nivoa, koji se koriste za pisanje DirectX 11, OpenGL, Vulkan i OpenCL koda, a to su: HLSL, GLSL, SPIR-V i OpenCL kernel jezik. RGA omogućava pisanje i editovanje šejdera ili kernel programa, a potom analiziranje generisanog mašinskog koda, za širok dijapazon podržanih AMD grafičkih procesora. Ova moćna i duboka analiza na najosnovnijem nivou, pruža uvid u optimizovanost određenog parčeta koda i omogućava fino i veoma precizno podešavanje zarad maksimizacije performansi. RGA podržava kako Windows 7 i 10, tako i Ubuntu 18, odnosno RHEL 7.

OCAT 1.4 je mali, ali veoma moćan alat, koji je prvenstveno bio zamišljen da pomogne programerima igara da najjednostavnije moguće analiziraju performanse igre u tzv. „korisničmom modu“, odnosno tokom realnog igranja, onako kako bi i krajnji korisnik to radio. Hardverski novinari su uočili da je OCAT veoma koristan za njihov posao testiranja hardvera u igrama i da je mnogo moćniji i fleksibilniji od čuvenog FRAPS-a. Sada sve više i više entuzijasti i krajnji korisnici upotrebljavaju OCAT za brzo i lako testiranje sopstvenih komponenti i računara. Verzija 1.4 donosi veliki broj ergonomskih novina i vizuelno veći broj detalja, poput detekcije API-a koji igra koristi, iscrtavanje „frame-time“ grafikona, koji vizuelizuje uglađenost igranja… itd…

AMD True AudioNext (TAN) – je skup AMD-ovih programskih biblioteka za realistično, prostorno, procesiranje zvučnog signala, od strane GPU-a. Valve Steam Audio je zvanično zasnovan na AMD-ovom True Audio SDK-u, a podrška za True Audio Next stiže i verziji 17 za Steam Audio.

Podrška za Microsoft PIX. U pitanju je Microsoftov glavni alat za analizu i debaging DirectX 12 koda na Windowsu 10. Sa ovom podrškom, programeri koji primarno koriste PIX u svom radu, sada mogu bolje da optimizuju svoje DirectX 12 naslove za AMD Radeon GPU-ove, omogućavajući još bolje performanse u dolazećim naslovima.

AMD FreeSync 2HDR primeri upotrebe i implementacije u kod igre. Da bi programerima olakšali da bolje optimizuju svoje naslove i omoguće implementaciju podrške za najmasovniju tehnologiju varijabilnog osvežavanja na tržištu, AMD je pripremio niz primera konkretnog koda, koji će biti javno dostupan u blog serijalu na GPU Open portalu.

Gospodin Andrej Zdravković, AMD-ov korporativni potpredsednik zadužen za sva AMD-ova softverska rešenja, je povodom AMD-ovog prisustva na GDC-u izjavio: „Games Developer Conference je primarno orijentisana ka programerskoj zajednici, dajući joj podršku u nastojanjima pri kreiranju sledećeg talasa uzbudljivih igračkih iskustava i mogućnosti koje ona donose. Na GDC 2019. AMD potvrđuje svoju posvećenost otvorenim standardima i razvoju igara baziranih na otvorenim standardima. Svi naši alati su zasnovani na otvorenim standardima, jer smo uvereni da je to najbrži put za otvaranje nezamislivih novih pravaca u razvoju igara na svim platformama.“

Izvor: AMD

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare