Adio “Al Italija“, posljednji poziv za let - BIGportal.ba
Svijet Vijesti

Adio “Al Italija“, posljednji poziv za let

Italijanski nacionalni avio-prevoznik “Al Italija” večeras će poslednji put prevoziti putnike. Let od Kaljarija do Rima označiće kraj 74 godina duge istorije. Uniforme zelene, bele i crvene boje je dizajnirao Đorđo Armani, a “Al Italija” je prva avio-kompanija na svetu kojom je leteo papa, avionom sa imenom “Prvi pastir”.

Tužan dan za zaposlene u “Al Italiji”, od kojih većina neće biti ponovo zaposlena kada avion novoformirane kompanije poleti u petak.

Današnji dan je emotivan za mnoge Italijane koji su bankrotiranu avio-kompaniju i njen kultni logotip “A” na repu videli kao simbol nacionalnog ponosa.

Priča o “Al Italiji” je počela 16. septembra 1946. godine, godinu dana nakon rata, kada je ta kompanija osnovana kao Aerolinee Italiane Internazionali, koju su finansirali italijanska vlada i Britiš Juropijan Ervejz u aranžmanu od 60 i 40 odsto.

Avio-kompanija je započela operacije 5. maja 1947. godine, letom iz Torina za Kataniju i Rim.

Ubrzo je letove proširila na zemlje širom Evrope, a prvi interkontinentalni letovi započeli su 1948. godine, između Milana i Južne Amerike.

Poslednjeg dana oktobra 1957. “Al Italija” se spojila sa “Linee Aeree Italiane”.

Krila Italije i dizajn Đorđa Armanija
Međutim, ostala je poznata po popularnom imenu – kombinaciji italijanskih reči za krila i Italije (“ali” i “Italia”).

Do 1960. godine prevezla je milion putnika i postala prva evropska avio-kompanija koja se potpuno preselila u eru mlaznih aviona.

“Al Italija” je imala uniforme zelene, bele i crvene boje koje je dizajnirao Đorđo Armani i bila je to prva avio-kompanija na svetu kojom je leteo papa, avionom poznatim pod imenom “Prvi pastir”.

Od prvih 10.000 putnika 1947. godine, kompanija je do 1990-ih prevozila 25 miliona putnika godišnje.

Italijanski avio-prevoznik se često borio sa profitabilnošću, ali ga je vlada često spasavala.

Ta finansijska podrška prestala je 2006. godine kada je EU prekinula tu praksu.

Tokom narednih godina, “Al Italija” je prolazila kroz razne neuspešne investicione ugovore pokušavajući da smanji troškove, a sve usled predstojećeg bankrota i štrajkova sindikalnih organizacija.

Vlada je nastavila da spasava kompaniju putem hitnih kredita, kršeći pravila EU, ali je poslednji udarac nanet pandemijom koronavirusa i karantinima u kojima su bili mnogi delovi Italije.

Prodaja karata prestala 25. avgusta
“Al Italija” je prestala sa prodajom karata 25. avgusta, do lansiranja ITA-e, nove aviokompanije 15. oktobra.

ITA, koja je u potpunom vlasništvu italijanske vlade, počeće sa flotom od 52 aviona, a taj broj će se povećati na 105 do kraja 2025. godine.

Novi avio-prevoznik će naslediti samo deo letova kompanije “Al Italija” – dobiće 85 odsto slotova stare kompanije na milanskom aerodromu “Linate” i 43 odsto mesta u “Fiumicinu” u Rimu.

Od 11.000 zaposlenih u “Al Italiji”, 2.800 će ove godine biti zaposleno u vazduhoplovnoj jedinici ITA-e, a verovatno će se broj povećati na 5.750 do 2025. godine.

ITA će u početku opsluživati 44 destinacije kada sutra počne s radom, a planirano je da se broj destinacija proširi na 74 do 2025. godine.

Danas objavljeno

Skupština Srbije: Prijedlog rezolucije o Srebrenici ne može na dnevni red

M.

Zatvara se fabrika u Laktašima, radnici ostaju bez posla

M.

Srbija: Preminulo još 57 osoba, novih 7.664 slučajeva zaraze

M.

Ostavite komentar