25. Maja 2021.

ADAC: Najbolji i najgori automobili do 12 godina starosti

Big Portal

Tokom prvih nekoliko godina vrednost automobila dramatično pada. Ovi automobili su ukusan zalogaj na tržištu polovnjaka, ali da li zaslužuju vaše poverenje? Za odgovor na ovo pitanje, proverili smo najnoviju ADAC rang listu. Cene ovih automobila su već pristupačne, međutim da bi kupili neki od ovih modela ipak morate otići do jastuka ili dušeka i iz njega izvaditi malo veću sumu novca.

Poredak ADAC-a se bazira na aktivnostima pomoći na putu nemačkog auto kluba. Radnici su nakon svake obavljene intervencije u bazu podataka zabeležili detalje svojih intervencija – a bilo ih je 3,4 miliona. Nakon toga se broj kvarova na svakom modelu upoređuje sa brojem automobila te marke i modela koji su registrovani u Nemačkoj. Tako se dobija koeficijent čiji glavni pokazatelj je broj grešaka na 100.000 automobila. Što je koeficijent niži, to je bolje. A ovo su rezultati za prva tri i najgora tri – automobila iz 2012 godine.

Modeli segmenta A

Toyota Aygo – faktor intervencije 4.4. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.

Hyundai i10 – faktor intervencije 6,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.

Renault Twingo – faktor intervencije 16.8. Najčešči uzrok intervencije: kočnice, imobilizator.

Seat Mii – faktor intervencije 21,6. Najčešči uzrok intervencije: kočnice.

Fiat 500 – faktor intervencije 23,9. Najčešči uzrok intervencije: sistem hlađenja, bobina.

Fiat Panda – faktor intervencije 28.5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.

Modeli segmenta B

Fiat Punto – faktor intervencije 8.8. Najčešči uzrok intervencije: električna instalacija, auspuh, kvačilo.

Audi A1 – faktor intervencije 9.1. Najčešči uzrok intervencije: kablovi za paljenje, mlaznice.

Mini – faktor intervencije 9,7. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.

Renault Clio – faktor intervencije 23,5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pokretač, elektronska blokada motora.

Peugeot 208 – faktor intervencije 26.5. Najčešči uzrok intervencije: bobina, akumulator.

Peugeot 207 – faktor intervencije 29.2. Najčešči uzrok intervencije: servo upravljač, električni kabriolet krov, kaiš.

Kompaktni modeli

BMW X1 – faktor intervencije od 7,2.

Audi Q3 – faktor intervencije 10.8.

Hyundai i30 – faktor intervencije 11,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator

BMW serije 1 – faktor intervencije 31,4. Najčešči uzrok intervencije: bobina, pogonski lanac.

Peugeot 308 – faktor intervencije 34,9. Najčešči uzrok intervencije: mlaznice, bobina, akumulator.

Kia je imala 44,9 intervencijskog faktora. Najčešči uzrok intervencije: pokretač, pogonski lanac, akumulator, kvačilo, svećice, senzor radilice.

Automobili srednje klase

BMW X3 – faktor intervencije 5.3. Najčešči uzrok intervencije: starter, turbopunjač.

Audi A4 – faktor intervencije 8.4.

Audi A5 – faktor intervencije 9,8. Najčešči uzrok intervencije: pogonski lanac, auspuh.

Ford Mondeo – faktor intervencije 23.1.Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pumpa za gorivo.

Opel Insignia – faktor intervencije 28.1. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, hladnjak.

Volkswagen Sharan – faktor intervencije 32,8. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, EGR.

Poredak ADAC-a može da bude iznenađujući. Ako npr. tražite devetogodišnji automobil za putovanje na posao, u tom slučaju, kako je pokazao izveštaj ADAC-a podcenjeni Fiat Punto može da bude dobar izbor u B segmentu. S druge strane, lista pokazuje da modeli koje cenimo, kao što su Opel Insignia ili Kia cee'd, mogu s godinama da stvaraju više problema nego što bismo želeli. Međutim, treba imati na umu da je lista nemačkog automobilskog kluba samo delić stvarnosti u pogledu stope kvarova automobila. Kao i na svim lestvicama. Ako kvar automobila nije doveo do njegove imobilizacije, nije bio uključen u ADAC podatke.

Zbog ograničenja izazvanih pandemijom koronavirusa, velik procenat ADAC-ovih intervencija u 2020. godini je bio povezan s kvarom akumulatora. Bilo je tako u 46 posta slučajeva. Preostali razlozi za dolazak ADAC-ove pomoći na putu su: 15,9 posto kućišta motora (ubrizgavanje, paljenje, senzori), u 14,2 posto “ostali” slučajevi (karoserija, upravljač, kočnice, vešanje, pogonski sistem), u 10 posto alternatora, startera, rasvete ili električne instalacije u 7,1 posto gume, u 3,2 posto sistem goriva, 2,1 posto sistem hlađenja, grejanja ili klimatizacije i 1,2 posto izduvni sistem, filter čestica dizela.

Izvor: Automobili.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare