Peugeot je predstavio novi 408, koji za razliku od nekadašnje limuzine sada pripada sve popularnijoj klasi kupe-krosovera. Zvanično kategorisan kao fastback, Peugeot 408 ima nekonvencionalan izgled, sličan Citroenu C5 X.
Automobil koristi najnoviju verziju Stellantisove EMP2 mehaničke platforme, koju deli sa modelima 308 hečbek i karavan, ali Peugeot tvrdi da je to sofisticiraniji proizvod smešten “u sam vrh C-segmenta”.
Sa dužinom od 4.687 milimetara, novi model sa značkom lava je nešto duži od 308 karavana. Širina vozila je 1.859 mm, a visina 1.478 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2.787 mm.
Kupcima su na raspolaganju alu felne dimenzija do čak 20 inča, koje su dostupne na najskupljim verzijama.
Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 536 litara, a može da naraste do 1.611 litara nakon preklapanja zadnjih sedišta.
Zbog svog elegantnijeg profila, Peugeot 408 možda ne može da parira praktičnosti koju nudi 308 SW, ali će oni koji se odluče za ovaj automobil rado žrtvovati deo prtljažnog kapaciteta za stil koji dobijaju.
Sa druge strena, enterijer je u velikoj meri prenet iz 308-ice. To nije nužno loša stvar jer unutrašnjost kabine izgleda kao da je preuzeta iz koncepta i/ili nekog luksuznog automobila.
Tu je par ekrana od 10 inča i tipično mali Peugeot volan. Fantastičan Focal zvučni sistem sa 10 zvučnika (uključujući sabvufer) razvijen je tokom tri godine posebno za novi 408.
Peugeot će u početku prodavati novi 408 u dve plug-in hibridne opcije. Obe verzije su sa pogonom na prednje točkove, opremljene osmostepenim automatskim menjačem i električnim motorom koji proizvodi 109 konjskih snaga (81 kW).
Ono po čemu se međusobno razlikuju jeste snaga 1.6 litarskog benzinca sa turbopunjačem, s obzirom da je ovaj motor dostupan u opcijama sa 150 i 180 KS.
Uz kombinovanu snagu motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora, manji PHEV proizvodi 180 KS (133 kW) i 360 Nm obrtnog momenta.
Snažnija varijanta povećava ukupnu snagu na 225 KS (165 kW) uz zadržavanje istog maksimalnog obrtnog momenta.
Kasnije će se u ponudi naći i bazični model sa manjim, trocilindarskim 1.2 litarskim benzinskim motorom koji nudi 130 KS (96 kW) i 230 Nm obrtnog momenta. I ovde se snaga šalje na prednje točkove preko osmostepenog automatskog menjača.
Peugeot ne planira da ponudi dizelaš, ali je zato na pomolu čisto električna verzija.
Predviđeno je da novi 408 stigne u evropske prodajne salone početkom 2023. godine kada počne montaža u Francuskoj, u fabrici u Miluzu.
Peugeot namerava da automobil ponudi i kupcima u Kini, tako što će lokalizovati proizvodnju u fabrici u Čengduu. U planu je da EV model stigne nekoliko meseci nakon SUS i PHEV varijanti.
B92.