29. Juna 2019.

BMW predstavio prototip Serije 7 sa 4. nivoom autonomnog upravljanja

Big Portal

Da BMW, kao i većina drugih velikih svetskih proizvođača, radi na razvoju sistema autonomnog upravljanja nije nikakva tajna. Taj razvoj traje već neko vreme i trajaće u budućnosti, a BMW je sada predstavio svoja dostignuća u Seriji 7 koja je opremljena sistemom autonomnog upravljanja četvrtog nivoa.

Ukratko, drugi nivo autonomnog upravljanja, što BMW već ima u ponudi, omogućava vozaču da ukloni ruke s upravljača na kraći period kada vozilo samo upravlja. Treći nivo podrazumeva mogućnost da vozilo samo upravlja sobom na dužim relacijama uz nadzor vozača, a u slučaju potrebe vozilo će vozača na vreme upozoriti da je vreme da preuzme upravljanje. Ukoliko se to ne dogodi vozilo će biti sposobno da se bezbedno zaustavi.


Četvrti nivo će biti dovoljno napredan da vozač za vreme vožnje može i da odspava, ali u BMW-u navode da će vozač i tada biti dužan da u određenim situacijama preuzme upravljanje, ali neće morati da stalno nadgleda saobraćajnu situaciju. Na kraju, tu je i peti nivo sistema autonomnog upravljanja koji će omogućiti da vozilo samo upravlja u svim saobraćajnim situacijama u kojima se nađe. Drugim rečima, vozač će moći da postane putnik.

Dalje, četvrti nivo će omogućiti korisnicima da putem aplikacija na pametnom telefonu pozovu vozilo na svoju lokaciju te da se putem te iste aplikacije identifikuju i tako uđu u automobil koji će ih odvesti gde je potrebno. U predstavljenom prototipu rutu je moguće odabrati putem tableta na centralnoj konzoli, a pre kretanja vozilo će se pobrinuti da su svi putnici propisno vezani.

Dodajmo i da BMW trenutno radi na razvoju naprednije verzije drugog nivoa sistema autonomnog upravljanja. Ovaj sistem bi trebalo da prepoznaje, odnosno “razume” semafore. BMW je tako razvio automatski prilagodljivi tempomat s mogućnošću prepoznavanja semafora, koji je u stvari evolucija ranijeg tempomata sa Stop&Go funkcijom. Ovaj novi sistem koristi kamere i mašinsko učenje kako bi detektovao i interpretirao semafore pa može u potpunosti da zaustavi vozilo na crvenom svetlu, kao i da polako uspori vozilo na žutom svetlu i pripremi se za zaustavljanje. Za sada nije poznato kada će se ovaj sistem naći na tržištu.

Izvor: Autonet

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare