5. Aprila 2024.

Prvi serijski automobil danas slavi 130 rođendan: Imao je 1,5 KS, a jurio 20 na sat!

Napravljeno je oko 1200 primjeraka između 1894. i 1902. godine.

Na današnji dan 1894. nastao je Benz Motor-Velocipede. Čitavih 130 godina kasnije, ovaj automobil je napravio svoj prvi izlet u godini jubileja na test stazi Mercedesove fabrike u zindelfingenu.

Lokacija nije izabrana slučajno: danas se tamo testira upotreba humanoidnih robota za proizvodnju i logistiku, koja je inovativna kao što je bio razvoj i prva serijska proizvodnja ovog automobila pre 130 godina.

Prekretnica za industriju

Odeljenje Mercedes-Benz Classic je pripremilo auto za vožnju po najvišim standardima originalnosti uz pomoć stručnosti sopstvenog Classic centra u Felbahu.

Za takve projekte oslanjaju se na obimne istorijske dokumente i informacije u arhivi Mercedes-Benz Classica. Motor-Velocipede je ranije bio izložen u Mercedes-Benz muzeju, piše Index.

Godine 1894, inovativni Benz Motor-Velocipede sa svojom laganom konstrukcijom označio je prekretnicu za automobilsku industriju.

“Potražnja za ovim vozilom je bila bukvalno ogromna. Ono što bismo napravili se odmah prodalo.”

Ovo je pronalazač automobila Karl Benc rekao u intervjuu 1909. godine.

Napravljeno oko 1200 primeraka

Ukupno, oko 1.200 primeraka ovog modela iz porodice kompaktnih Benz automobila proizvedeno je u fabrici Benz u Manhajmu između 1894. i 1902. godine.

Poznat kao “Velo”, model je bio prvi masovno proizveden putnički automobil u istoriji.

Benz je opisao performanse automobila 1894. na sledeći način: “Ovaj Velocipede ima motor sposoban da razvije jednu i po konjsku snagu.”

Dve godine kasnije, katalog je naveo maksimalnu brzinu i ponašanje u vožnji: “Velocipede može da putuje oko 20 kilometara na sat i da savlada nagibe do 10% na dobrim putevima. Košta 2.000 maraka ‘zajedno sa najfinijim okovom i fenjerima'”.

Pneumatske gume kao dodatna oprema

Kasnije se sve odvijalo velikom brzinom. Od 1896. nadalje, Benz je nudio snažnije motore i dodatnu opremu.

Kao luksuzna verzija Motor-Velocipedea, Benz Comfortable je došao sa dužom karoserijom, trećom brzinom koja je dostupna uz doplatu, složenijim presvlakama sedišta, dečjim sedištem okrenutim unazad i ručicom za lakše pokretanje.

Dodatna oprema uključivala je pneumatske gume za bolje vozne karakteristike.

Vozilo se proizvodilo kao Benz Motor-Velocipede do 1900. godine i kao Benz Comfortable do 1902. godine, i kontinuirano se dalje razvijalo.

Konkretno, izlazna snaga horizontalno postavljenog jednolitarskog motora sa vertikalnim zamajcem povećana je sa 1,1 kW (1,5 KS) u prvom Benz Velu iz 1894. na 3,3 kW (4,5 KS) u verziji Benz Comfortable iz 1902. 

Bio je to i prvi britanski automobil

Porodica modela je takođe bila izvozni uspeh. Ovo je prikazano u trojezičnom katalogu na nemačkom, engleskom i francuskom iz 1901. godine.

U Francuskoj se Velo reklamirao kao Eclair, ili munja.

Godine 1895. Benz je britanskoj inženjerskoj kompaniji Arnold dao licencu za proizvodnju Motor-Velocipeda. Arnold Motor Carriage je bio jedan od prvih britanskih automobila.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare