27. Marta 2024.

General Motors primoran da prestane s prodajom ličnih podataka

Vaš automobil prikuplja informacije o vama. To znaju i vrapci na granama, posebno u današnja vremena kada su četvorotočkaši toliko „napucani“ elektronikom da verovatno znaju više o vama nego što možete da zamislite. Proizvođači će reći da to rade da bi naučili što više o svojim mušterijama i onda im pružili što bolji proizvod u budućnosti u cilju zadovoljenja njihovih potreba.

Međutim, javna je tajna da naše informacije bivaju prodate svima onima koji su spremni da ih plate. A u slučaju General Motorsa, to su osiguravajuće kompanije. Sistem najvećeg američkog proizvođača vozila se zove OnStar i u stanju je da kontroliše sve ono šta se vidi na ekranu. Pričamo o povezivanju na mobilni telefon i samim tim prikuplja podatke o vama. General Motors bi zatim prodao sve te informacije osiguravajućim kompanijama, a među njima je i sistem koji prati koliko brzo ubrzavate, kojom brzinom vozite, koliko jako stiskate papučicu kočnice i slično.

Javnost verovatno ne bi ni saznala sve detalje da jedan vlasnik modela Cadillaca XT6 iz savezne države Floride nije tužio kompaniju. Njegovo ime je Romeo Čiko i nekoliko meseci nakon što je kupio ovog terenca je dobio pismo od osiguravajuće kompanije Liberty Mutual da više nisu u stanju da ga pokrivaju. Kada je zatražio objašnjenje zašto, saznao je da je General Motors prodao njegove podatke firmi LexisNexis, koja je onda istu uradila osiguravajućoj kompaniji. Dokumentacija je pokazala da je Čiko vozio svog Cadillaca agresivno i Liberty Mutual nije želeo da ga osigura uz objašnjenje da je previše rizičan vozač.

Zatim je kontaktirao General Motors, gde je dobio objašnjenje da samom kupovinom Cadillaca i korišćenjem sistema OnStar daje odobrenje firmi da prikupi i preproda njegove podatke. Čiko tvrdi da nikada nije potpisao dokumentaciju i odlučio je da pokrene tužbu uz objašnjenje da je firma ugrozila njegovu privatnost.

Moraće da pro]u godine i godine pre nego što takva tužba stigne do suda, ali i pored toga General Motors kaže da ne želi negativan publicitet i da odmah prestaje sa bilo kakvom daljnom prodajom informacija. U zvaničnom obraćanju medijima, predstavnici firme su rekli da im je bitnije poverenje kupaca nego potencijalna zarada.

Slična obećanja su i ranije davana dok se situacija ne smiri, a onda bi firme nastavile po starom. Očekujte nešto i od strane General Motorsa…

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare