25. Marta 2024.

Xiaomi nagovestio cijenu prvijenca

Izvršni direktor kompanije Xiaomi je ranije danas rekao da ima za cilj da prvo električno vozilo kompanije bude „najlepše, najlakše za vožnju i najpametnije“, a koje će se prodavati po ceni koja je niža od 500.000 kineskih juana (oko 64 hiljada evra). Izjava stiže dok se kineski proizvođač elektronike priprema za prijem porudžbina u kasnijem delu ove nedelje.

Kompanija će u četvrtak uveče objaviti zvanični cenovnik i počeće da prima porudžbine za automobil, nazvan SU7, sa skraćenicom SU od Speed Ultra (nešto kao „brza brzina“). Komentari generalnog direktora Lejia Juna, objavljeni na njegovom zvaničnom nalogu na društvenoj mreži Weibo, označavaju premijernu potvrdu kompanije u pogledu gornje granice kataloške cene atraktivnog četvorotočkaša.

U javnosti narasta tenzija u duhu iščekivanja novog automobila, posebno otkako je Xiaomi predstavio vozilo u decembru, i najavio da ima za cilj da postane jedan od pet najvećih proizvođača automobila na svetu. Pomenuti Leji ga je reklamirao kao promotera tehnologije koja je sposobna da pruži bolje ubrzanje od onog koje nude Teslini automobili, a isto tako i Porscheovi elektromobili.

Xiaomijeve prodavnice u Kini su takođe počele da promovišu izloženi automobil u ponedeljak, a potencijalni kupci i zainteresovani novinari i blogeri na temu automobila su stajali u redu da izbliza pogledaju verziju „ocean blue“. Pored toga, kompanija je u prodavnice aplikacija dostupne u Kini, postavila program nazvan „Xiaomi Car“.

Lepi SU7 će se proizvoditi u dve verzije. Jedna će nuditi domet do 668 kilometara dok će druga biti s dometom do 800 km. Poređenja radi, Teslin Model S pruža autonomiju koja ne prevazilazi nekih 650 km. Peti po veličini proizvođač pametnih telefona u Kini pokušava da diverzifikuje poslovanje i uđe u proces konstrukcije električnih vozila, sve usred stagnirajuće potražnje za pametnim telefonima. Ovaj plan je po prvi put obelodanjen tokom 2021. godine. Druge kineske tehnološke kompanije koje su se udružile sa proizvođačima automobila na razvoju EV uključuju telekomunikacionog giganta, firme Huawei HVT.UL i Baidu.

Ksiaomi se obavezao da u elektromobilnost uloži deset milijardi američkih dolara tokom jedne decenije i jedan je od retkih novih igrača na kineskom tržištu električnih vozila koji su dobili odobrenje od vlasti, a opet, koje nisu bile voljne da daju dozvolu novim akterima na strani ponude, upravo usled prezasićenosti tržišta. Xiaomijeve automobile proizvodi jedinica državnog proizvođača automobila, grupacije BAIC. Fabrika je izgrađena u Pekingu i radi s godišnjim kapacitetom od 200 hiljada vozila.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare