Ovaj test mogao bi da bude prvi “rendgenski sudar” na svetu izveden sa pravim automobilom.
Proizvođači automobila stalno poboljšavaju bezbednost svojih vozila jer je to još jedna osnova za bolju prodaju automobila. Stoga nije iznenađujuće kada neki proizvođači idu još dalje.
Mercedes je implementirao test sudara koji prevazilazi uobičajeno snimanje deformacija vozila i efekta udara na lutke koje simuliraju putnike. Nemački proizvođač snimio je kroz lim komponente vozila pomoću rendgenskog uređaja.
Test je prvi te vrste, saopštio je Mercedes, koji je uspeo da sprovede rendgenski test sudara uz pomoć Instituta Ernst Mah (EMI) u Frajburgu.
Rendgenski test sudara mogao bi da pomogne proizvođačima automobila da bolje razumeju kako udari utiču na vozilo i putnike u njemu. Rečeno je da test pomaže Mercedesu da definiše tačno kako nastaju deformacije vozila i lutki. Ranije nevidljive deformacije i njihovi procesi tako postaju transparentni.
Brojne slike visoke rezolucije omogućavaju preciznu analizu. Mercedes je koristio limuzinu C-klase i izvršio test bočnog sudara pri oko 60 km/h sa lutkom na sedištu vozača, što je manje-više standardna konfiguracija.
Linearni akcelerator je, međutim, bio okačen iznad automobila i funkcionisao je kao rendgenska kamera, slična onoj koju upotrebljavaju na aerodromu.
Korišćena lutka je bila ženska verzija. Treba napomenuti da su žene u većem riziku od ozbiljnih povreda u sudarima jer se testovi sudara obično ne sprovode sa lutkama koje simuliraju žensko telo. Istraživanja su pokazala da testovi sudara daju tačnije rezultate za muškarce.
Kako Mercedes ističe, ovaj najnoviji test mogao bi da bude prvi “rendgenski sudar” na svetu sa pravim automobilom. EMI je dugo bio zainteresovan za rendgensko snimanje sudara vozila, kao i za to kako komponente unutar automobila, kao što su vazdušni jastuci, izgledaju kroz “lupu” elektromagnetnog zračenja.
B92.