Kinesko tržište automobila postaje sve više „kinesko“ – domaći proizvođači imaju porast prodaje, što je i logično s obzirom na geometrijsku progresiju njihovog razvoja. Mada, još uvek je jedan američki model na vrhu prodajnih lista.
Lokalno proizvedeni Tesla Model Y potisnuo je Wuling Hongguang sa prvog mesta sa više od 600 hiljada prodatih vozila lani. Mali električni automobil iz zajedničkog preduzeća General Motorsa i SAIC-a dominirao je tržištem prethodnih godina. Nedavno je Wuling predstavio model višeg kvaliteta, nešto veći Bingo („Bin Guo“), koji je, međutim, stigao tek na 17. mesto na listi prodaje. Ovo proizilazi iz podataka konsultantske agencije Inovev.
Prošlogodišnji najveći pobednik bio je BYD, koji je zauzeo četiri naredna mesta u prodajnom rangu iza Tesle. U pitanju su modeli Qin, Song, Yuan i Dolphin. Najuspešniji model nekog nemačkog proizvođača u Kini jeste bio VW Lavida sa konvencionalnim pogonom i to na šestom mestu.
Generalno, posle decenija strane dominacije, kineski brendovi sada dominiraju na top listama: samo sedam od 20 najuspešnijih modela i dalje dolazi sa Zapada ili iz Japana.
AutoRepublika