10. Marta 2024.

Amerikanci nisu oduševljeni novim turbobenzincima u Ramu

Prošlo je nekoliko mjeseci od kada je Ram doneo veliku odluku da eliminiše motore sa osam cilindara u modelu 1500 i zameni ih manjim turbobenzincima s dva cilindra manje. Ukoliko želite Ram sa V8 ispod haube, nakon 2024. godine, onda ćete morate da izaberete neke veće verzije, one s indeksom HeavyDuty.

Ti modeli nose oznake 2500 i 3500, dok će spomenuti 1500 pružati samo šest cilindara ispod haube.

Dok se bazni 3,6-litarski motor nije izmenio u velikoj meri i ponovo predstavlja prvu stepenicu ponude, „osmake“ menja par novih 3,0-litarskih turbobenzinaca sa šest cilindara u rednoj konfiguraciji, isporučenih od strane Stellantisa. Već se koriste u modelima Jeep Wagoneer/Grand Wagoneer i vremenom ćemo ih videti i u drugim modelima.

Ovaj motor, inače nazvan „Hurricane“ stiže na tržište oko desetak godina nakon što je Ford debitovao s 3,5-litarskim turbobenzincem (EcoBoostom) u modelu F-150. Međutim, dok je Ford zadržao opciju V8 za one tradicionalne kupce, Ram je odlučio da čuveni Hemi V8 mora u penziju.

Hurricane razvija 540 konjskih snaga u najjačoj konfiguraciji, što je za 110 „grla“ više nego najmoćniji Ford i 120 „konja“ više nego Chevroletov 6,2-litarski atmosferski benzinac. Maksimalni obrtni momenat od 706 Nm je takođe impresivan, iako zaostaje za Fordom i Toyotom u klasi, mada bi trebalo reći da ova dva rivala koriste kombinaciju turbobenzinca i električnog agregata.

Ram očekuje da će se većina kupaca odlučiti za bazni 3,0-litarski turbobenzinac sa 420 konjskih snaga i maksimalnih 636 Nm obrtnog momenta. Radi poređenja, prethodnik je razvijao 395 „grla“ i maksimalnih 556 Nm obrtnog momenta iz radne zapremine 5,7 litara. Barem na papiru, čini nam se da je Hurricane daleko impresivniji nego Hemi, pa zašto bi onda neko bio nezadovoljan?

Razlog leži u podatku da Jenkiji nisu preterano poznati po redovnom održavanju vozila i postoji briga da Hurricane neće biti pouzdan kao prethodnik. Hemi je ipak bio u proizvodnji više od dve decenije i uklonjene su i najmanje mane. Reč je o jednom od onih motora nad kojim možete da se iživljavate i slabo ga održavate, a opet može da vas služi večno. Hurricane je ipak tehnološki napredniji i šanse su velike da će se nešto pokvariti, a to će naravno učiniti vlasnike razočaranim i ljutim.

Eksperti će reći da je ovaj potez jako rizičan, posebno zato što praktično cela američka divizija Stellantisa zavisi od Rama. Ukoliko Hurricane ne opravda očekivanja i ne privuče i one tradicionalne kupce, biće ovo jedna od većih grešaka u automobilskom svetu…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare