Tokom prošlogodišnjeg EICMA sajma u Milanu, Honda je predstavila NX500 i CBR500R. Među najvažnijim stvarima bilo je otkriće varijante NX500 od 400 kubilka, koja je sada stiže na japansko tržište kao NX400. Služeći kao naslednik 400X krosover modela iz 2013. godine, NX400 donosi njegovo nasleđe uz niz poboljšanja.
Takođe novost u asortimanu za japansko tržište je ažurirani CBR400R.
Novi NX400 se pojavljuje kao savremeni ulični avanturistički motocikl, koji pokazuje osvežen dizajn i unapređene karakteristike. Dodaci vredni pažnje i za NX400 i CBR400R uključuju Hondin sistem kontrole obrtnog momenta i živopisni 5-inčni TFT ekran u boji. Kroz integraciju aplikacije Honda RoadSync, vozači mogu neprimetno da povežu svoje pametne telefone preko Bluetootha, omogućavajući pristup pozivima, porukama, muzici i turn-by-turn navigaciji.
Što se estetike tiče, novi CBR400R dobija modifikacije poklopca farova, samih farova i zadnjih svetala. Ugradnja novih kanala, ukrašenih krilima i prorezima na srednjim poklopcima, povećava sportsku privlačnost motocikla. Opcije boja za CBR400R uključuju upečatljivu Grand Prix crvenu i nenametljivu mat metalik crnu, pri čemu ova poslednja predstavlja privlačnu potpuno crnu temu. Ove šeme boja su takođe dostupne za NX400, uz opciju Pearl Glare belu, što doprinosi vizuelnoj privlačnosti oba modela.
Fizički, NX400 se može pohvaliti većim dimenzijama, 2.150 × 830 × 1.390 mm u poređenju sa ramom CBR400R od 2.080 × 760 × 1.145 mm. NX400 takođe ima duže međuosovinsko rastojanje od 1.435 mm, spram 1.410 mm kod CBR400R. Pored toga, NX400 nudi superiorni klirens od 150 mm, u poređenju sa 130 mm kod CBR400R.
NX400 teži 191 kg, što ga čini 5 kg težim od CBR400R.
Specifikacije felni se takođe razlikuju, sa sportskim 19-inčnim prednjim i 17-inčnim zadnjim na NX400, dok CBR400R ima 17-inčne na oba točka.
Oba modela imaju sistem kočenja koji se sastoji od duplih diskova napred i jednog diska pozadi, obezbeđujući optimalnu snagu zaustavljanja. Štaviše, uključivanje karakteristika kao što su Showa SFF-BP obrnute viljuške i proklizavajuće kvačilo dodatno poboljšava iskustvo vožnje.
Oba modela takođe pokreće isti agregat. U pitanju je NC65E dvocilindarska jedinica s vodenim hlađenjem, zapremine 399 kubika. Oba motocikla nude istu količinu snage – 46 KS i 38 Nm obrtnog momenta, i isti menjač sa identičnim stepenom prenosa. Takođe dele isti rezervoar za gorivo od 17 litara. Dakle, pravo pitanje je da li volite da vozite sedeći ili agresivniji sportski položaj.
CBR400R dolazi po ceni od 863.500 jena (oko 5.350 evra) dok NX400 košta 891.000 jena (nešto preko 5.500 evra).
Motomagazin.rs