Krivina 1 na stazi Bud u Indiji je bila najproblematičnija u protekloj MotoGP sezoni, otkrivaju zvanični podaci.
Čak 23 vozača u svim klasama je imalo pad u pomenutoj krivini tokom debitantske trke u Indiji, što je jedan manje u poređenju s krivinom 4 na stazi Filip Aljend.
11 padova na krivini 1 staze Bud je bilo u Moto2, 7 u MotoGP i 5 u Moto3.
Kako je trka u Australija bila obeležena lošim vremenskim uslovima, broj padova bi sigurno bio veći da je trka završena po inicijalnom rasporedu. Krivine 3 i 7 na Le Manu, kao i krivina 14 na Mizanu su takođe bile problematične, s po 16 padova tokom gran prija Francuske i San Marina.
Na sprint trkama je ukupno bilo 49 padova, a na glavnim – 86. Ukupno 20 gran pri trka je voženo tokom 2023 i jedan sprint manje, usled otkazivanja na Filip Ajlendu.
Vozači u najjačoj klasi su ukupno imali 358 padova, što je najveći broj otkako se ovaj podatak meri od 2011. U poređenju s 2022, to je 23 više. Istovremeno, broj rundi u kalendaru je bio isti kao i 2022.
Po ukupnom broju padova, Le Man i Bud dele prvo mesto sa 79, sledi staza u Ostinu sa 69 i Sepang sa 65. Najmanje padova je zabeleženo u Argentini, svega 23.
Mark Markes je vozač s najviše padova u premijernoj klasi.
Gran pri šampionat definište pad kada “motocikl fizički dodirne zemlju i na njoj ostane”. Padovi tokom testiranja nisu uračunati u konačan zbir.
Motomagazin.rs