Kompanija “Meta”, u čijem su vlasništvu Instagram i Fejsbuk, saopštila je u utorak da planira da pooštri mere u vezi sa zaštitom mladih od štetnog sadržaja na društvenim mrežama. Platforma Meta se na ovakav korak odlučila nakon što su regulatori širom sveta pritisnuli ovog giganta društvenih mreža zbog tvrdnji da su njene aplikacije adiktivne i da su doprinele krizi mentalnog zdravlja mladih.
“Redovno se konsultujemo sa stručnjacima za razvoj adolescenata, psihologiju i mentalno zdravlje kako bismo pomogli da naše platforme budu bezbedne i prikladne za mlade ljude, što uključuje poboljšanje našeg razumevanja koje vrste sadržaja mogu biti manje prikladne za tinejdžere”, navodi se u saopštenju kompanije.
Jedna od izmena je ograničenje vidljivosti određenog sadržaja, čak i ukoliko on dolazi od njihovih prijatelja ili ljudi koje prate.
To se, pre svega, odnosi na postove u kojima korisnici pišu o samoubistvu ili je prikazana golotinja.
Pored toga, mladi će biti “zaštićeni” od postova koji govore o duvanskim proizvodima, oružju, alkoholu, estetskoj hirurgiji i gubitku težine.
Deca su dugo bila privlačna demografska grupa za brendove koji se reklamiraju na Fejsbuku i Instagramu, nadajući se da će ih privući kao potrošače u uzrastu kada ih je lako impresionirati i uspostaviti čvršću lojalnost prema brendu.