Nekadašnji velikan američke automobilske industrije pod imenom Chevrolet Camaro je zvanično u penziji. Chevrolet nam kaže da je poslednji kupe sišao sa proizvodne trake fabrike u gradu Lensin (savezna država Amerike po imenu Mičigen) u petak, čime je kompletirana karijera velike ikone, koji je prethodnih godina izgubio svoje mesto na tržištu. Spomenućemo da je reč o kupeu, dok je poslednji kabriolet napustio fabriku 22. novembra.
Dok Camaro još uvek pruža fantastične vožne karakteristike, posebno ako se uporedi sa glavnim rivalima kao što su Ford Mustang i Dodge Challenger, mnogi kupci su se žalili na nezadovoljavajući prostor na zadnjim sedištima (klupi), kao i lošu preglednost tokom vožnje.
U današnjim vremenima kada dominiraju krosoveri, jednostavno je bio osuđen na neuspeh. U prvih devet meseci ove godine je isporučeno 24.688 jedinica, što je zapravo za 29% više u poređenju s istim periodom prošle godine, a kupci su očigledno požurili sa kupovinom kada se saznalo da će Camaro u penziju.
Njegov istorijat je započeo 1967. godine kao odgovor na popularnost Forda Mustanga. Od tada je viđeno šest generacija i nudio se u dosta konfiguracija sa bogatim izborom motora sa četiri, šest i osam cilindara. Privremeno je nestao sa tržišta posle 2002. godine, ali se vratio osam godina kasnije kada je Mustang sa retro stilom postao veliki uspeh.
I pored popularnosti tokom prvih godina, kupci su vremenom počeli da ga zaobilaze pošto se nije pokazao preterano praktičnim za svakodnevnu upotrebu, posebno ako se uporedi sa spomenutim Challengerom.
Publika je očekivala kraj u velikoj stilu sa nekom novom specijalnom konfiguracijom, ali to se nije desilo. Štaviše, poslednji proizvedeni primerak čak nije ni ekstremno izdanje ZL1, pošto je njegova proizvodnja kompletirana nešto kasnije, ali izvori kažu da ipak ima osam cilindara ispod haube. To nam govori da je reč o konfiguraciji SS sa 6,2-litarskim motorom i 455 konjskih snaga.
Nije održana nikakva specijalna ceremonija, a vozilo nije ni poklonjeno muzeju već je utovareno u kamion i poslato za izložbeno-prodajni salon. Odluka da proizvodnja bude stopirana je takođe označila da je 369 radnika ostalo bez posla, ali će im biti ponuđena radna mesta na drugim lokacijama.
Chevrolet nam kaže da ovo nije kraj za Camaro i da ćemo ga opet videti u budućnosti. Ranije se pričalo da će takva značka biti iskorišćena na limuzini na struju, što je svakako šokiralo mnoge, a vreme će pokazati šta budućnost donosi.
AutoRepublika