Moćan i brz – ovako je svojevremeno opisivan Benz 200 KS, nazivan još i Blitzen-Benz (“munja” ili “bljesak”), automobil koji je harao drumovima pre više od jednog veka.
Njegovi dizajneri su uradile najbolje što su mogli kako bi ovaj automobil dobio na aerodinamičnosti, s obzirom na to da je napravljen davne 1909. godine. Dok vozač mora malo da se sagne u kokpitu, sve je odrađeno u skladu sa najvišim standarima tog doba, od točkova do sedišta.
Cilj ovog modela bio je da “pomera granice”, u čemu je i uspeo – bio je to prvi automobil sa SUS motorom koji je probio “čarobnu” barijeru od 200 km/h za vozila koja nisu trkačka.
Napravljeno je samo šest primeraka, a četiri su i danas u opticaju. Jedan od njih nalazi se u Mercedes-Benz muzeju.
Istorija kaže da je na prelasku sa 19. na 20. vek kompanija Benz & Cie. bila najveći automobilski proizvođač na svetu. Sve je rađeno po želji Karla Benca lično, ali je vreme za promene došlo kada je konkurencija počela da pravi sve brže automobile.
Ovo je bio odgovor Benza – Blitzen-Benz bio je ne samo najbrži automobil, već i najbrže vozilo tog doba, brže od voza.
Baziran je na motoru Benz 150 KS Grand Prix trkača, a zapremina je povećana na 21,5 litara. Na kraju, imao je 200 KS uz ne tako veliku masu od “samo” 407 kilograma. Ako vas zbunjuje ime, ne bi trebalo – Benz je u to vreme automobile nazivao po snazi koju isporučuju.
Rekordi su probijeni kada je postignuta brzina od 202.648 km/h tokom jednog kilometra, i to se dogodilo 8.11.1909. godine. Ujedno, barijera od 200 km/h je probijena prvi put u Evropi, i prvi put sa SUS motorom.
Dve godine kasnije, vozeći Benz 200 KS Robert “Bob” Burman postigao je brzinu od 228.1 km/h, što je bilo dvaput brže od aviona u to vreme. Blitzen-Benz ponosno je još osam godina nosio titulu najbržeg automobila na svetu.