14. Decembra 2023.

BMW: Nekada bejahu restilizacije, gotovo je s time, sada su resoftverizacije

Ili, ovo se može reći i na posebno popularnom poslednjih godina, anglo-srpskom jeziku, pa bi to onda zvučalo ovako: BMW navodi da je prešao s fejsliftinga na tehlifting. Kako bilo, suština stava BMW-a je da će se glavnina inovacija, ažuriranja miksa osobina koje nudi automobil, vršiti putem bežičnog osvežavanja kompjuterskih programa, i da će to biti najvažnije tačke modernizacije četvorotočkaša, za razliku od onog što su donosile tradicionalne restilizacije. 

Restilizacije u žargonu bavarske marke bivaju obeležene skraćenicom LCI (Life Cycle Impulse), što se opet može prevesti u malo slobodnijoj, ali baš verodostojnoj formi, kao „produženje akutelnosti (podmlađivanje) modela po sredini životnog ciklusa“). Te intervencije su obavljane po pravilu nakon tri do četiri godine od početka ponude, imajući u vidu da tradicionalni recept podrazumeva smenu generacija negde nakon sedam godina ponude, i uglavnom su donosile izmene u stilu i blage korekcije pogonskih sklopova u ponudi.

Međutim, novo doba donosi i nova pravila. Tako se sve više već sada, a u budućnosti bi to trebalo da bude i izraženije, glavnina novotarija tiče ažuriranih verzija starog sistema, ili čak promocije novog pokolenja legendarnog  iDrivea. Shodno tome, bavaraski džin će se fokusirati na to da klijentima i kupcima, čak i ranije kupljenih primeraka, ponudi najsavremenija rešenja, pa će biti moguće „restilizovati“ i automobil prodat značajno ranije.

Šef odeljenja istraživanja i razvoja u BMW-u, Frenk Veber je govoreći za Wards Auto, rekao da je doba restilizacija završeno, pošto su mnogo važnija stalna tehnološka unapređenja. Primena koncepta bežičnog ažuriranja (over-the-air updates) znači da će BMW biti u moći da unapredi vozila i nakon silaska s proizvodne trake, bez nužde da se čeka takozvani LCI. Čovek je naveo da će bežična ažuriranja u budućnosti biti sve učestalija.

“Gotovo je s fejsliftingom. Idemo dalje. Nakon restilizacije sledi resoftverizacija. Digitalna povezivost i električna mobilnost nam donose potpuno novu sliku stvarnosti i nov način unapređenja budućih modela. Bežična ažuriranja će postati redovna pojava. Toliko toga novog je u ovoj oblasti. Jedan od izazova se tiče i toga kako ćemo te novine lansirati.”

Elektromobili iz takozvane Neue Klasse stižu 2025. godine i postaju najviše napredni bemvejci, barem u tehnološkom (što će reći dominantnom) smislu. Ne samo da će doneti iDrive 10 (iliti iDrive X?) već će ponuditi i projekcioni ekran, takozvani HUD (head-up display) koji će biti širok koliko i centralna konzola. Poznat je kao panoramski pogled (Panoramic Vision) i kao takav će oplemeniti celu gamu, pošto je ideja da se pojavi i u modelima koji nisu iz takozvane nove klase (Neue Klasse).

BMW će se u sledećim generacijama električnih vozila ratosiljati instrument table i kontrolera iDrive. Frenk Veber je rekao novinaru Wards Auta da odluka ilustruje „prefinjenost operacija“ pre nego minimalistički pristup. U intervjuu datom novinarima BMW bloga, tokom prošle nedelje, citirani čovek zadužen za istraživanje i razvoj unutar kompanije iz Bavarske, je rekao da će na volanu biti haptička dugmad za kontrolu određenih funkcija.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare