Uz pomoć aplikacije promena baterije traje manje od pet minuta
Ideja zamene baterije u ispražnjenom električnom automobilu kao brza alternativa kablovskom punjenju nije nova. Između ostalog, to je komercijalizovao kineski proizvođač električnih automobila Nio u Evropi, a takođe je već uobičajena praksa u Kini.
Međutim, evropski proizvođači ovu ideju do sada nisu smatrali vrednom razvoja. Novost je da je Stellantis najavio partnerstvo sa kompanijom Ample u cilju razvoja tehnologije zamene baterija na e-automobilu.
Pilot projekat počinje sledeće godine u Madridu i sastojaće se od 100 primeraka Fiata 500e koji će biti deo Stellantisove usluge za deljenje automobila (car sharing).
Ample je razvio modularnu, zamenljivu bateriju dizajniranu da može da stane u što više električnih automobila. Ovo omogućava Stellantisu da testira tehnologiju bez značajnih promena na mehaničkim platformama vozila.
Kako se navodi, stanice za razmenu baterija su male i mogu se postaviti za tri dana. Kada se električni automobil opremljen tehnologijom Ample približi stanici, detekcija je automatska i uz pomoć aplikacije promena traje manje od pet minuta.