Neprijatni mirisi, slabije hlađenje, neobični zvukovi… To su simptomi koje ne treba da zanemarite kada je reč o radu klima-uređaja u vozilu, pišu Polovni automobili.
Vreli dani ne jenjavaju, a samim tim i konstantna upotreba klima-uređaja u vozilima. Poslednje što želite jeste da se tokom ovih dana prekomerno znojite u kabini i budete nervozni za volanom.
Da vas totalni kvar klime ne bi iznenadio, ne ignorišite ako je klima počela da radi slabije, ili se iz nje šire neprijatni mirisi, ili da umesto hladnog iz nje izlazi mlak ili topao vazduh, kao i ako se iz klime oseća freon ili se čuju čudni zvukovi dok radi. Sve ovo su klasični simptomi da sa klima-uređajem nešto nije u redu i da treba reagovati.
Ako je od poslednjeg servisa klime prošlo više od dve, tri godine onda je sada pravi trenutak za akciju. Tamo će profesionalci uz pomoć posebnog uređaja obaviti niz potrebnih stvari kako bi klima nekoliko godina radila besprekorno. Tu, pre svega mislimo na količinu i po potrebi dopunu rashladnog gasa (freona) u sistemu, proveru dihtovanja, dezinfekciju i tome slično. Kako da prepoznate kvar klime
Ovo je pregled nekoliko najčešćih problema vozača koji koriste klima-uređaj u svojim automobilima, kao i potencijalna rešenja. Ipak, znajte da, ako nešto ne valja sa klimom, najbolje je da proveru prepustite profesionalcima.
1. Ako klima slabije duva, ili duva topao vazduh i ako se šire neprijatni mirisi – proverite i po potrebi zamenite filter klime (kabinski).
2. Kada klima ne duva i kada se oseća se miris freona u kabini, to znači da freon curi unutar kabine, pa je poseta servisu obavezna.
3. Ako se iz klime samo osećaju neprijatni mirisi, onda je potrebna dezinfekcija uređaja.
4. Kada klima dok radi ispušta čudne zvukove, proverite u servisu količinu gasa.
5. Ukoliko je klima prestala da radi, dopunite gas u servisu. Šta možete sami
Neke od gore navedenih problema možete rešiti i sami. Tu pre svega mislimo na širenje neprijatnih mirisa iz klime.
To što smrdi su ustvari gljivice i bakterije nataložene u sistemu, a koje direktno napadaju vaše respiratorne organe.
Prva pomoć ovde može biti sprej za čišćenje i dezinfekciju klime koji se kupuje u prodavnicama auto-opreme. Zavisno od proizvođača razlikuje se i način primene. Neki od njih se pomoću posebne cevčice ubrizgaju direktno u ventilacioni otvor, dok je neke potrebno postaviti u kabinu, otvoriti i uključiti recirkulaciju vazduha.
Ukoliko ova sredstva ne reše problem neprijatnih mirisa, a klima usput slabije radi i duva topao vazduh, uzrok može biti i prljav filter klime, pa ga proverite i po potrebi zamenite. Dobar trik protiv gljivica
Kada obavite servis klime, ili je samo dezinfikujete, gljivicima možete zabraniti pristup tako što ćete pred kraj svake vožnje (ili po parkiranju), ugasiti klima-uređaj i uključiti ventilatore na najjače i pustiti ih da rade nekoliko minuta kako bi se isparivač osušio.
Ukoliko to ne obavite i ovaj deo ostane vlažan, na njemu se onda brzo stvara buđ, odnosno gljivice i bakterije koje će opet ubrzo početi da se šire po vašoj kabini. Šta podrazumeva profesionalni servis klime
Obavlja na svake dve do tri godine i traje nešto manje od sat vremena. Na uređaju za dijagnostiku proverava se u kakvom je stanju klima-uređaj. Nakon montiranja uređaja za održavanje bira se proizvođač, model i varijanta vozila.
Na osnovu tih podataka uređaj će prepoznati količinu rashladnog gasa u sistemu i ostale bitne parametre. Uređaj potom prvo isisava gas iz sistema, osvežava ga i reciklira, onda pravi vakuum u sistemu nakon čega ponovo ubrizgava gas u sistem. Sledi provera dihtovanja, posle čega je proces završen.
Sama dezinfekcija se obavlja tako što se motor startuje, klima uređaj se postavlja u režim recirkulacije vazduha, a u unutrašnjost se postavlja specijalni uređaj koji uz pomoć hemikalije (para) dezinfikuje čitav sistem.
B92.