Da bismo se prisetili ovog nevJerovatnog dostignuća, moramo da se vratimo 40 godina unazad, u zlatno doba Mercedesa i njegovih legendarnih neuništivih modela.
Pritom se ne misli na W124, pa čak ni na W123, već na mali W201, poznatiji kao Mercedes 190. Kada se 1982. pojavio kao odgovor na BMW Serije 3, predstavljao je pravu revoluciju u automobilskoj industriji.
Koliko je ovaj model važan za Mercedes, kao i čitavu istoriju automobilizma, svedoči i njegovo posebno mesto u Mercedesovom muzeju. Istovremeno, mora se spomenuti i vanvremenski rekord koji je postigao Mercedes 190 na čuivenoj stazi Nardo.
Desilo se to 1983. godine kada je Mercedes na stazu poslao tri primerka modela 190 E 2.3-16. Takmičili su se zeleni, crveni i beli 190, a sva tri su stigla do cilja.
Zeleni primerak je sačuvan do danas i nalazi se u muzeju. A ono što su ovi automobili postigli je fascinantno – 50.000 km na stazi Nardo. Pritom, nije ih pokretao spori, ali izdržljivi dizelaš, već sportski Cosworh motor od 185 KS.
Sa ovim motorom, produkcijski Mercedes 190 je ubrzavao do 100 km/h za 7,5 sekundi i razvijao 235 km/h.
Od 13. do 21. avgusta 1983. godine, ova tri automobila su postavila čak 12 rekorda. Najbrži od njih prešao je 50.000 km za 201 sat, 29 minuta i 43 sekunde. Prosečna brzina bila je neverovatnih 247,9 km/h!
Recimo i da su to bili minimalno modifikovani automobili sposobni da razviju do 260 km/h. Ventilator za hlađenje motora je uklonjen, ugrađena je trkačka bregasta osovina i modifikovan je sistem ubrizgavanja.
Naime, automobili su vozili konstantno na oko 6000 obrtaja u minuti. Na prednjem delu je ugrađena klapna koja se mogla spustiti, a vozači su to radili noću kako bi izbegli prekomerno hlađenje motora.
Osim toga, automobili nisu imali stepen prenosa za vožnju unazad, a automobili su pregledani na svakih 17.000 km.
Tada bi serviseri za pet minuta zamenili motorno ulje, svećice i gume. Preostala zaustavljanja bila su samo za smenu vozača i čišćenje vetrobranskog stakla.
Mesec dana kasnije, Mercedes 190 E 2.3-16 je zvanično predstavljen publici na sajmu automobila u Frankfurtu, a ostalo je istorija.
B92.