Proizvođač tvrdi da bez uticaja policijskog službenika novi policijski radar snima odjednom sva vozila koja prolaze pored njega, bez obzira na to koliko ih ima.
“Razlika u odnosu na već postojeće radare je širina kolovoza koji radar pokriva, tačnije broju saobraćajnih traka u kojima može da meri vozila. Novi radar može da meri brzinu svih vozila u pet saobraćajnih traka, bez obzira na smer kretanja. Radar će moći sam da selektuje i prijavljivaće vozila koja prekoračuju dozvoljenu brzinu kretanja. Pre nego što se radar postavi, podese se podaci o lokaciji, koliko ima saobraćajnih traka, koji su smerovi kretanja, koje su širine saobraćajnih traka, kolika je dozvoljena brzina, a onda softver prema tim parametrima vrši selekciju”, kaže Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije.
Saobraćajni policajac ima obavezu da postavi radar na određenoj lokaciji, podesi parametre, a nakon toga samo nadgleda rad. Radar može da radi u svim vremenskim uslovima.
“Radari će imati dva laserska snopa, što je neophodno zbog širine kolovoza. Ta dva snopa su potrebna da bi se sa sigurnošću identifikovalo vozilo koje je u prekršaju. Samo ako je softver sa sigurnošću i sa oba snopa utvrdio da je određeno vozilo u prekršaju, onda će poslati prijavu. Prema rečima proizvođača novi radar meri brzinu od 20 do 320 kilometara na čas. Svi podaci koje prikupi radar su kriptovani i nije ih moguće izbrisati iz sistema”, zaključio je Milinković.
Ovih radara trenutno ima tri, a u planu je da ih ubuduće bude što više, kako bi se smanjili prekršaji vozača.
“Novi radari će prioritetno biti postavljeni u zoni pešačkih prelaza, jer smo radeći na terenu imali situaciju da vozilo ide i preko 90 km na čas u zoni pešačkog prelaza, što je zaista zabrinjavajuće”, zaključio je Milinković.
Foto: Herault.gouv.fr/Pasdecalais.gouv.fr
B92.