U Bakuu će biti održana i prva od šest ovosezonskih sprint trka.
Desetak dana uoči Azerbejdžana revidirana pravila su usaglašena sa timovima i trebalo bi da budu zvanično odobrena sledeće nedelje, a potom i korišćena u Bakuu.
Petak će se odvijati po poznatom šablonu sprinta sa kvalifikacijama posle prvog slobodnog treninga, čiji raspored će se računati za start glavne trke u nedelju.
Novina je da će umesto drugog treninga, u subotu, biti održana kraća verzija kvalifikacija kako bi se odredile pozicije za sprint kasnije tog dana.
Mnogi vozači su istakli da im se dopada ideja da se ta dva događaja podele tako da ih eventualni incident u kvalifikacijama za sprint ili u samom sprintu ne ugrozi za Gran pri.
“Mislim da je dobra ideja. Mislim da možemo da rizikujemo malo više u kvalifikacijama za sprint, a da ne ugrozite ceo vikend. Dakle, to je dobro”, rekao je vozač Ferarija Šarl Lekler.
Nik de Vris se složio da vozači mogu da preuzmu više rizika kada znaju da nedeljna trka neće biti ugrožena.
“Mislim da je dobro što odvajaju rezultat sprint trke od startnog rasporeda Gran prija”, rekao je Holanđanin, “Zato što to zapravo ne podstiče trkanje jer tada posebno vozači koji su ispred ne žele da rizikuju. A ljudi žele da gledaju šou, tako da mislim da je to pametna odluka”.
Niko Hilkenberg je priznao da je sa prethodnim formatom subotnja trening sesija u suštini bila suvišna.
“Stvar rizik/nagrada je uvek tu”, rekao je vozač Hasa, “Nikada ne želite da oštetite bolid, očigledno. A dobijaju se bodovi i u sprintu”.
“Ali to zapravo nije loša ideja jer je ta subotnja jutarnja sesija bila pomalo besmislena, zar ne?”
Karlos Sajns je naglasio da se GPDA zalagao za podelu između sprintova i gran prija u pokušaju da proizvede više akcije.
“Pitali su nas. Rekli smo da sprint ne možemo da računamo (za Gran pri startni poredak, prim. aut). Zato sam srećan što su uzeli u obzir naše povratne informacije, i to bi trebalo da bude pravi smer i uzbudljiv vikend”.